|
Sida 134 av 712
|
|
|---|---|
| Hur går bilen? Berätta mer. Skyllnad med procede? | |
| jag åkte också hans bil i somras på SCF ... resultat = GALET :D | |
|
Enrita ess stage 4 har mindre torque i botten och mitten men lite mer hp på topp, Hade inga problem att hänga med upp till 200 sedan drog han kanske 3-4 billängder. Procede har mer kraft i botten och mellanregistret , vad man vill ha är nog en smaksak, gllar man m3 känslan är ess nog så nära man kan komma , vill man ha torque kan man välja ess stage 3 eller en piggy |
|
|
Tips till den händige på lösning för Catch Can. Målar man burken och locket svart så slipper det skrika Biltema när man öppnar huven. Anslutningarna som ser ut att vara för trädgårdsslang... är skruvade så de kan enkelt bytas ut till proffsgrejor för klämda slangar. Länk En länk som väldigt bra beskriver hur man installerar Catch Can. Länk |
|
| Ser ganska billigt ut.. Bättre en riss racing | |
| 945USD för PROcede boxen inkl frakt , är det ett bra pris eller ? :) | |
|
Var och kollade Biltemas Catch Can, den ser helt OK ut så det slank med en sådan. Det finns ju goda motiv att sätta dit en Catch Can på 335an oavsett trimnivå: - turbobilar har hög vevhuskompression (trycker upp olja) - oljan sänker oktantalet och därmed effekten - oljan hamnar i LL-kylaren där den gör mer skada än nytta - oljan bygger koks på insugsventiler som redan i sig är ett problem på DI-motorer som inte tvättas med bensin på insugsventilerna. Jag känner med en kille som tidigare körde rally på VM-nivå och nu driver en tuningfirma för rallybilar, åker förbi i morgon och plockar ihop riktiga slangar mm. Länk Firman är bl.a auktoriserad ÅF för Bilstein och har en stötdämpardyno för att kontrollera och shimsa stötdämpare efter körstil och behov. |
|
| Köpte en produkt från tunap som rensar ventiler . Man sprutar det i insuget genom dv slangen och rensar ventiler från carbon . Ska se om den funkar bra . | |
|
Låter intressant enrita. Undar hur BMW gör för att inspektera koksförekomst på ventilerna, om de ens bryr sig eller de kanske går på symptom istället. Du kanske vet? Jag har lånat hem ett fibermikroskop från jobbet ibland för att kolla motsvarande på hoj(ar) samt hur det se ut i förbränningsummen. Squish-spalten är väldigt liten på en trimmad hoj så det får inte bli för tjocka kokslager...Metoden fungerar bra på hoj genom att det är så lätt att komma in i en insugskanal genom trottel-body och så ser instrumentet ovansidan på insugsventilen som belyses. Kopplar man instrumentet till en PC så ser det nästan ut som utan på månen, man ser minsta lilla grej hur bra som helst. Det är liknande detta fast av fabrikat Olympus och vi har bl.a använt det för att kolla skicket på vågledare i radarstationer. Har sett att de numer finns även på e-bay för struntsumma, borescope brukar det också kallas. Länk Det finns ju lite ingångar på insuget i 335 som troligen går att få in proben i, t.ex trycksensorn pos 8 i bilden. Speciellt intressant vore att se före/efter behandling med tunap-rengörningen. Länk |
|
|
M5 boardevent andra helgen i september,vill ni vara med och köra mot andra bmw och säkerligen en del andra kul bilar,sätt undan helgen. Kul om så många som möjligt kan. |
|
|
Ett billigt borescope på ebay Länk Mer uppgifter finns på tillverkarens hemsida Länk Lite begränsat i o f s genom att man inte får upp det på bildskärm och kan spara med skärmdump och det låga priset gör en lite misstänksam... |
|
|
Har någon haft problem med att bakvagnen slingrar sig vid hård inbromsning från hög fart, känns lite spännande ibland. bakvagnsinställning kanske. Nån som haft problemet och löst det? |
|
| Har problemet när jag bromsar hårt på ojämn väg i hög fart men inte på bra väg. I mitt fall beror det troligen på RFT som kan skicka bilen vart som helst :-( När jag låg bakom BigTom när vi rejsade och bromsade gick hans bil rakt och fint, min skuttade som en kanin vid inbromsning vilket kändes lite otäckt i hög fart. | |
| R1000: det finns en tråd på e90post som visar vart man ska spruta. Man håller motor upp på 2000 rpm och sprutar man halva innehållet. Sedan låter man bilen vila i 30 min . Sedan sprutar man resten in. Bmw använder det i italien. Dem köper bara Tunap additives. Har också en additive som man lägger i bensin varje 1000 mil och rengör hela system. | |
| min känns ganska mkt som R1000 beskriver det , måste bero på RFT däcken ... | |
|
Tobias1980 hade väldiga problem med sin bil när den var ny och problemen liknade mycket det som pea beskriver. pea, du har väl inte RFT-däck, eller .... /Janne |
|
| nej jag har inte rft på idag, men den uppförde sig lika dant när origainaldäcken satt på. | |
|
förlåt om jag inte riktigt hänger med , men vad är det för trim heartware har? var förbi bmw i solna i helgen och berättade om mitt problem med vad jag tror är bränslepumpen/högtryckspumpen, sa att jag svängt föbi en polare som har verkstad och konstaterat att jag fått en felkod om har med pumpen att göra (enritas bt kabel) Koden som har dykt upp nu med jämna mellanrum och ger CEL är 2aaf = fuel pump plausability. jag påpekade att detta måste ju handla om ett garanti/goodwill jobb eftersom bilen är en 07:a och bara rullat 4500 mil. Killen jag pratade med på reservdelar trodde också att det borde gå som goodwill. Har verkligen ingen lust att pröjsa 7500 bara för högtryckspumpen + jobb på det. Vad tror ni? Kommer det gå som goodwill??? Kommer ta bort allt trim utom downpipes när jag lämnar in bilen... |
|
| Heartware har ESS stage 4. Bomis du har väl försäkring också på motor delar. Om det går inte med goodwill kan du snacka med din försäkring. I am back by the way. Ska vi installera rev6 på onsdag/torsdag? | |
|
Enrita hänger du mig och BigTom på en lite körning kring mellansverige i veckan? Ut i naturen på en fin raka? Ang bränsle pumpen så finns det väl en förlängd garanti på att det skall fixa? Det är 10 000mil på det. Har sett detta på E90post. Desamma gäller VANOS problem. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.