|
Sida 133 av 712
|
|
|---|---|
|
ha ha fan varje morgon kommer man in på jobbet med ett STORT leende på läpparna.....bilen går som ett as med JB 1,4 REV2 map 7. Sedan skadar det ju inte heller med att det är ganska kallt ute nu på mornarna....Snart kommer den gå ännu bättre när min nya diff och helix ic dyker upp :) :) :) sedan kommer jag rensa mina förkattar på mina dp's + att det blir 2nd cat delete... |
|
| Hörrö Bomis, ta och läs din powerpost... :) | |
| big tom>> tack mannen jag ringer under dagen ;) | |
| Thomas: Hur vet man hur mycket bromsvätska man ska fylla på när man byter mcv? | |
|
Man tittar efter i behållaren hur mycket som försvunnit efter bytet och fyller på tillräcklig mängd. Eller vad tänkte du på? |
|
| Sevak: Glöm inte att kopplingssystemet ska luftas efter byta av ventil och då åtgår om inte annat bromsolja för det oavsett hur mycket som går till spillo vid själva ventilbytet. Totalt sett kommer det dock inte att gå åt mer än uppskattningsvis max någon deciliter inkl. luftningen och det är den som är dominant för oljeåtgången. Det blir en luftbubbla i ventilen som måste pumpas ut genom systemet tills luften kommer ut ur slavcylindern och det sedan kommer olja helt utan luft. Men som andra har sagt, lämna gärna bort jobbet om du inte har vana att arbeta med hydrualsystem. | |
|
Thomas: jag tror du har glömt BMWErik som anmälde sig tidigare till avskärmning. Mvh /Tobias |
|
|
Jag tänker ej byte mcv själv försöker bara lära mig mer om hur de går till. Dem bytte mina bromsbelägg idag. |
|
| Provar du någon annan typ av belägg och märker du någon skillnad? | |
|
Testade att köra ess stage 4, det var en annorlunda känsla jämfört med en piggyback, ungefär som en m3 men med mera vrid. PÅ topp går den bättre men den tappar lite i låg o mellanregistret. |
|
| kanns som en EU flash kommer att visa vad vi i europa gillar mest. I US gillar dem Torque so kanske det ar so att piggys har mer log mellan torque. (skriver med italiensk tangentbord ;-) | |
|
R1000: Bytte till Centric Posi Quiet Semi Metallic Brake Pads. För jag är trött på bromsdammet från original. När jag tvättat min bil och fälgar är rena efter typ 5-6 lite hårda inbromsningar blir dem mörk grå. Men dem jag bytte till bettar inte lika bra som original men dem lär bli bättre körde bara 5 mil idag me dem nya. Måste hitta någon som kan byta mcv helst här i Linköping/Norrköpings området. |
|
| sevak>> mcv byte är ingen "rocket-science" sväng in på närmsta verkstad och erbjud en 500 hundring i bröstfickan så är du hemma ;) | |
| Har tid idag hos Linköpings Motorsport. Dem ska ha 500 för jobbet vilket låter rimligt. | |
|
Bomis! Kolla din garaget.org sida, är lite sugen på dina DP´s om dom är kvar... |
|
|
Grabbarna på Linköpings Motorsport byte min MCV idag. Hela arbetet tog 30 min och dem tog 500 kr. Inga 1-2 timmar som Claus på TC. |
|
| Märker du någon skillnad till det bättre? | |
|
1an till 2an känns bättre. När man växlar snabbt finns effekten där direkt. Egentligen behöver man ingen modifierad bara ta sin befintliga och borra upp hålet lite större borde nog fungera. Ska testa mer vid lite hårdare körning nästa vecka. Åker upp till Sthlm inatt. |
|
| Tror jag också böe se till att ta bort restriktionen på kopplingsledningen för att se vad det gör för känslan. Jag har i o f s vant mig och tycker kopplingen fungerar bra som den gör, men märker att den ínte är helt lätt att hantera för andra som kör bilen och är vana vid mer direktverkande koppling. Det kan vara lämpligt att fixa när jag ändå måste vara under bilen vid det kommande bytet av olja och oljefilter. Bilen har inte gått mer än 700 mil sedan oljebyte så det är lite lyxigt att byta nu, men det kan vara bra att få i fräsch olja efter körningar i extrem värme på semestern och rejsandet på Ringen som också skedde i mycket varmt väder. | |
| Kom precis hem efter en tur i Heartwares bil. Kan bara säga att den går snuskigt bra!!!!! Tack för åkturen.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.