|
Sida 132 av 712
|
|
|---|---|
| sevak>> det roliga är att folk på e90 och andra forum är så jävla duktiga på att klaga det finns tusentals exempel på det och varför saker läcker eller inte funkar eller går sönder på något sätt har oftast med den männskliga faktorn att göra dvs man vill inte betala dyra pengar för att få sina saker installerade och går i stället till nån liten bluff o båg firma för att få sakerna på plats ELLER försöker på egen hand instalerra grejerna....visst billigt i början men väldigt dyrt i slutändan.....jag går ALLTID till erkända verkstäder och tuningfirmor dvs turbocenter i detta fallet och betalar gladeligen några tusenlappar extra för då vet jag att sakerna håller och det får mig att sova VÄLDIGT gott om nätterna... | |
|
Vad tror ni om dessa Länk Är riktigt tveksam då jag ej vet någon som kör me dem och hur passformen är osv. Bomis: Jag har kontaktat en annan känd firma för pris att montera mcv och fråga även va de ska ha för att montera DP och IC. Claus på TC vet inte hur man ska va mot sina kunder. Bara för dem är stora så svarar man inte på mail som han gör. Riktigt otrevlig. Vill man ha bra rykte om sitt företag så är man trevlig och bra mot sina kunder. Jag menar kolla bara på hans svar: Hejsan Vad ar de for matrial som behovs? -- bromsvätska+ en modiferad ventil. 1-2 timmar later som valdigt long tid? -- total tid med allt runtomkring , ink snacka lite skit, hissa upp bil , demo ventil , mont nyventil, hämta bromsvätska , på fyllning bromsvätska , ropa på en kompis så man kan lufta kopplingen , återmontering skyddsplåtar , släppa ner bil på backen , provköra bil/koppling , rengöring arbetsplats och verktyg , snacka lite mer samt skriva ut ett kvitto och ta betalt samt säja hejdå och vällkommen åter . Andra sager att detta tar ca 30 min. -- okay . att byta ventilen tar 30 min . Men att göra allt annat förutom just det tar lite längre tid änn så Har frågat på e90post där säger dem att de tar 20-30 min. Men den här snubben är bara för mycket. |
|
|
sevak>> skulle aldrig köpa dom ser ju typ hemsnickrade ut...Man får vad man betalar för brukar oftast stämma.... Jämför gärna med dessa...bilderna och designen talar för sig själva ;) Länk komentar fr ar ang polished or grind welds: We do NOT grind/polish our welds as some other manufacturers do. Grinding welds compromises the strength of the weld, and can lead to weld failure - especially critical in applications exposed to temperatures in excess of 1200°F. Such temperatures will also rapidly deteriorate the polished finish dessutom handlade inte mitt inlägg om hur claus bemöter sina kunder utan ett direkt svar på din slutsats om att riss occ var skit....och varför du tyckte det...det handlade om att kompetens och kunskap kostar pengar och det betalar jag gladeligen extra för....Beträffande Claus så har jag bara gott att säga om honom och han älskar det han jobbar med...vet inte hur många gånger han har suttit i långa samtal med mig angående ditten och datten dvs tagit sin dyrbara tid för att ge mig en knuff i rätt riktning och det finns faktiskt ställen som är BETYDLIGT dyrare än han...bl.a Per på huddinge motorteknik som är sjukt dyr men han är för övrigt bland dom bästa om inte bäst i branschen om vi pratar bmw....fråga enrico han har gjort allt på bilen hos Per och hans bil är PERFEKT! |
|
|
Fan då väntar jag och hör vad dem på e90post säger om DP´sen. Köper kanske AR ocattad sen alla pratar ju bra om dem på e90post. Men Claus borde svara trevligare på mail. Jag kontakta han för 1 år med angående trim av bilen fick samma skit svar så jag vände mig till någon annan. Han kan ju inte förvänta sig att han ska få mig som kund när han svarar sådär. Men kan ingen annan göra de får jag vända mig till honom och hoppas på att han är trevligare i verkligheten. |
|
| Sant, visst det kostar betydligt mer att få bästa delar och installation. Har alldrig fått en problem och bilen är perfekt båda i chassi och motor. | |
|
Hittade ett nytt sätt att launcha med DCT lådan , det var länge sen jag såg så mycket däcksrök, kopplat ut alla säkerhetssystem och bara stampa. den börjar spinna som en tokig och växlar upp , tror jag var uppe på 6000rpm på trean i 30 knyck,skit kul men inte så snabb launch precis. Men det funkar nog om man vill drifta. |
|
| Kul då va man hemma 2400 kr fattigare jävla fortkörning hade jag haft Bmw:n hade jag inte stannat. | |
|
Jag är grymt sugen på din luftfilteravskärmning Big Tom. Men är helt novis på trimmning så här kommer två dumma frågor: Är det Burger Motorsports luftfilter jag måste köpa till? Eller finns det något annat som passar me? Vore ju bra om man kunde köpa något passande i Sverige... Jag kommer köra med orginal mjukvara fram till nästa sommar. Hur funkar det i hop med luftfiltret? //Calle |
|
|
Bättre luftflöde är aldrig fel och passar original mjukvaran perfekt. Jag tror alla DCI-filter till 335:an är i stort sett likadana, så det spelar nog ingen roll vilka filter du väljer om du vill att avskärmningen skall passa. Jag håller faktist på med plåtarna i garaget just nu... :) Dessa har beställt: * Enrico * Tobias * Rolle10 * R1000 * Sevak * Pea * Bomis? (jag är 99% säker på att plåtarna passar en e90) * Carlee82? Har jag glömt nån? Nu är det sista chansen att bestämma sig! :) |
|
|
Frank på Modbargains maila mig nyss dem ska skicka mina DCI idag:) Fick även hem bromsbeläggen och mcv idag. Thomas vem ska montera din mcv? Jag hitta en DIY ser faktiskt enkelt ut. DIY: Länk |
|
|
Grymt, då ska jag också ha en! Nån som har nått tips på ett bra DCI man kan få tag i på hemmaplan? |
|
| dom har RIKTIGT bra pris på BMS DCI nu faktiskt på N54tuning ,109 dollar ... | |
| Jag gav 170 dollar (1250 SEK) ink. frakt för BMS Dual Cone Intake. | |
|
Ok, Carlee82... Då är du med på listan! Sevak ---> Jag ska montera MCV:n själv på fredag. |
|
| Thomas: Har du tillgång till lift? Vet du hur mycket bromsvätska man måste fylla på med? | |
| Sevak jag skulle Inte mecka själv med bromsarna eller kopplings ventil.. | |
|
Enrita: Ska åka till en verkstad imorgon för o byta bromsbelägg har aldrig gjort de förut så de är inget jag vågar pilla med. Samma sak med mcv. Men hade jag varit lite mer erfaren hade jag gett mig på de. Hoppas bara jag blir nöjd me beläggen. Jag köpte ej axxis för dem hade de ej på lager de blev Centric Posi Quiet Semi Metallic Brake Pads. |
|
| Posi ska vara bra! Du blir säkert nöjd . Har semi metallic back och dammar ingenting. Sista vecka i august i monterar jag min alcon 4 pot bbk fram. Då kan man snacka att bromsa på riktigt | |
| Thomas: En till sak när ska du köra mot Heartwares bil? Hans effekt på e90post är de på hjulen? | |
|
Vi får se när rejset blir av. Ja, effekten är på hjulen. Men det är för mig helt ointressant, då det är hur bilen fungerar på vägen som är det primära. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.