|
Sida 131 av 712
|
|
|---|---|
| jag tycker vi kör en träff när tomas är klar med plåtarna så kör vi installationerna då....1500 installerat :) | |
| Vad sägs om 1000 kr monterat kan inte va svårt o montera för en som gjort de förut:P | |
| Jag monterar denn själv.... | |
| 1000:- monterat och klart, men då får ni komma till V-ås... :) | |
|
Eller så kan vi alla ses i sthlm för en liten träff. Jag får mina DCI denna vecka eller nästa. |
|
|
Köper gärna en värmesköld för en tusing (monterar själv). Bilen har nu adapterat till DC-filter och laddar lätt 14 PSI mot ursprungliga 13.5 med JB+. Men helt klart kommer bilen att må bra av lägre IAT som skölden ger, kanske lite mer laddtryck och framförallt att den håller laddtrycket bättre vid maxbelastning. |
|
|
Heartware: Jo visst är det reglementen som sätter stopp på diverse saker, eller ska jag säga de mesta saker när det gäller racinklasser och vilka motorer som får modifieras och på vilket sätt osv osv. Jag tror fortfarande inte att man kan klämma 560hk ur M3 motor, men jag HOPPAS verkligen jag blir överbevisad för det vore himla coolt om de kunde komma med någon värstingversion! Det är inte problem med E85 vid min erfarenhet. Jag kör det i min motor, visst har jag inte kört så många mil än, men när jag plockade av toppen och kollade så var det inga repor i loppen eller konstiga beläggningar osv. Det har ju också cirkulerat rykten på nätet om att massa E85 skulle åka förbi kolvringarna ner i oljetråget och blanda sig med oljan på en E85 konverterad bil. Jag kör 1,8 bars laddtryck på min nybyggda helsmidda 2724cc M20 turbomotor. Jag har har slipat in kolvringspelet till en tolerans så det ska passa högpresterande överladdad motor = stort spel. Jag har ändå inte ens känt lukten av nån E85 i min olja, så frågan är om ryktet kommer ifrån folk som börjar köra E85 tillsammans med kraftig överladdning på gamla slitna motorer med 20 år och 25000mil på nacken? Hoppas det dyker upp lite värre spridare så ni också kan köra E85, för det lär göra skillnad på en motor med små turboaggregat och högt mottryck :) Jag hoppas kunna köpa mig en 335i om nått år. Vet dock inte om jag ska trimma den så mycket nu när jag har denna E30 att leka med. Men ett chip för 360hk sitter väl inte fel tillsammans med bortplockad V-Max hehe :) __ Nisse Ljung |
|
| har monterat jb1.3. körde med map 3, väghållning är mycket sämre än org när jag trampar på, känns som bilen lyfter , mycket dåligt grepp på framhjulerna fast jag har 235 fram och 265 bak. hur känns era bilar ? | |
| Map 3 är inte mer än JB+ och med den däcksdimensionen ska du kunna lyfta innerhjulet utan att tappa fästet med vettigt spårval och gaskontroll. Körde med det på Ringen och tappade inte fästet fram en enda gång även om bakvagnen drev ut ibland (som den ska). | |
| hur ska man kunna kör med högre map med den väghållning, det känns som jag måster köper lite grejor snart om jag vill har det bättre. vad behöver jag ? | |
| Hehe welcome to the modding club | |
|
LOL.....just been bitten by the modbug....welcome to the club! :P ja vad ska vi börja: väghållning: coilovers, diff, swaybars, strutbar, bättre däck kanske? prestanda/kyla: intercooler, diff, downpipes, dual cone, exhaust säkerhet/underhåll: oil catch can, modified clutch valve cosmetic: enl egna preferenser ;) |
|
|
Har läst på e90post att oil catch can är skit. |
|
| Sevak: vad snackar du om??? fòrklara varfòr den àr skit.... | |
| Sa att jag LÄST på E90post att den är skit. Ska se om jag hittar tråden. | |
|
Oil Catch Can är ALLTID bra att ha när du kör trimmat, basta ! I synnerhet ni 335-ägare som är lite gasglada......:-) /Janne Janne E61 535D 2008 Sportautomat. |
|
|
Har nu läst massa bra om den och funderar på att beställa en. Vad kan de kosta att montera en? Är RR oil catch can bra. Hitta detta. Reviewer: Robert K. From MA USA Don't buy this, it will leak and is a garbage product that modbargains should remove from their site. You can get the same crap made in China catch can on ebay for $10 bucks if you want something that is cheap and won't work well. Please stop selling Riss Racing junk! Was this review helpful to you? [Yes] [No] 0 of 0 people found the following review helpful: Great Product Jan 12, 2009 Reviewer: Rodney R. From NY US I bought this for my 02 M, Convert. Good looking product,made well and inaddition it works well. I have seen similar products on other cars and people would tell me theres did not work-when I looked at the them it was the poor quality, not sealing their can. I would recommend the RISS RACING can to any one serious about their BMW M, or any car for that matter-it saves the engine.Only downside is I didnt get the pictured stickers for my toolbox, maybe my next order I will get extras. |
|
|
Ja men det finns väl andra än RR. Nu var del väl så att den snubben som fick just detta exet, hade otur eller inte monterade det på rätt sätt. Du måste ha rätt (och täta) anslutningar. Du skall helst montera den på rätt höjd..... Det finns massa anledningar till att han blev besviken på RR-produkten. Har sett andra märken, har för mig att Heartware har ett annat märke på sin OCC. /Janne |
|
| min funkar bra, kanske tappar den lite olja men bàttre so an att fo olja i intercooler. | |
| Kan ni länka till några andra OCC. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.