AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.839.925

Ökad effekt på min 335i

Sida 130 av 712
Beställde DCI nyss. Bms dual cone.
Bomis du har Pm på garaget.

Big Tom: De finns pengar att hämta börja tillverka dina avskärmingar. Du sa vet ej om jag kan fixa mera plåt. Finns hur mycket plåt som helst i Sverige.
;)
Är de Enrico du möter här?

Länk

Ti
534
TigerDejan
Bmw 325D E90 LCI Edition Sport -11
ESS Tuning Custom Stage 2
ahahaha Tom , du har lite för mkt fritid :D
gillar dock ditt påhitt :D
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
Jag kollade faktist igår om det fanns möjlighet att fixa mer aluplåt, och det fanns det.
Sist var det 6 st intresserade... Stämmer det fortfarande?

Yes, det är jag och Enrico som kör.
Som du ser så blev resultatet blev lite jämnare när Enrico installerade den senaste mappen.
Inom en snar framtid skall vi göra om rejset, det skall bli intressant eftersom även jag kör med okattade DP's nu.
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
big tom>> jag är fortfarande intresserad men funkar mallen även på e90?
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
sevak>> jag har inget pm fr dig?
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
by the way så verkar denna diff från wavetrac väldigt intressant då den tydligen gör ett minst lika bra jobb som quaife-diffen fast denna är betydligt billigare :)

Länk

Länk
Thomas: Jag är med intresserad. Vad blir priset?

Bomis: Jag kollade nyss på skickade meddelande o de stod att jag skickat till dig. Jag skicka nyss igen pm på garaget kolla.
Thomas, Bomis, Enrico: På garaget har ni skrivit Hk effekt i motor och sedan Nm på hjulen. För ni har väl runt 600Nm i motor och inte 520.
Varför inte skriva typ 430 hk och 600Nm då. Eller bara hjuleffekten.
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Min effekt på garaget är på hjulen. Den enda som är viktigt i min åsikt.
ro
133
rolle10
335ci M Xdrive -11
Big Tom.
Jag köper en avskärmning direkt...

//Roger..
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
Priset blir 1000:-, det har Tobias1980 bestämt... ;)

bomis ---> Den borde passa. Så vitt jag kunde se så såg det likvärdigt ut under din huv.
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Thomas du vet redan att jag vill också ha den!
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
big tom>> vi måste kolla det dumt o chansa...he he när du sålt plåtarna kan du köpa ny diff! ;) eller nått annat skoj...
He
360
Heartware
E90 AW 335i 2007 M-Tech
Standard!

Nisse997: Du glömmde en viktig sak, i racing finns det reglemente! Men i vissa tävlingar är reglementen inte lika hårda. Då kan man leka lite mera.

Har sett både bilder och bänk papper från en säker källa ^_^.
Men faktum att motorn original delarna klara av 560hk, det är tyvärr en skrämmande sanning.
Tror det eller ej, inom kort kommer de monstren att rulla ut på vägarna.

Åter igen för 335i att ha 480hk i motorn, går att uppnå. Tyvärr måste man byta ut alt. modifiera våra små sniglar.
Enligt BMW själva så har de en bil som har rullat med dessa hästar. Vet ej vad det är i den dock. Också från en väldigt säker källa.

Personligen skulle jag aldrig köra E85 i min tank då bränslet torka ut div. delar i motorn. Inget smörjning direkt. No thank you.

Jag håller på att förbereda inför en 300km/h run. Finns det någon som har en RaceLogic Driftbox som man kan låna?
qd
691
qdtjant
F34 335i xDrive MPPK
1M Coupé 2012
Alpina B10 V8 -99
Nr 629.
pea:

Såg på E90Post i M3-avdelningen en tråd om ESS kompressorkit till M3 E92 och där skriver de angående programvara och DCT:

"Our custom DME software has been designed for flawless intergration with the cars OBD system allowing all standard safety and emissions functions to remain. The software has also been designed to allow the OBD system to monitor the superchargers operation and inform the operator of any issues. For cars equiped with DCT we have written specific software to insure a seamless interaction with the engines increased power output."

Den sista meningen kan ju tolkas som att de har anpassat DCT-programvaran ELLER att motorstyrningen är speciellt anpassad. Inlägget är skrivet av ESS amerikanska representant. En idé kan ju vara att snacka med ESS i Norge. Det är ju nära dit från Göteborg......:-) Prova !

Blev ju klart sugen på deras kit till M3, men då får man byta ut 'droskan' först....:-)

/Janne
Enrico: Såg nu att du hade skrivit hjuleffekt. Men bomis och thomas har skrivit så som jag sa.

Thomas: Jag vill me ha en;) Hoppas på att någon på forumet kan montera mina DCI samt avskärming. Jag är ofta i sthlm så de borde finnas någon här som kan hjälpa mig.
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
sevak> enrita kanske kan hjälpa dig mot en tusenlapp eller två ;)

big tom>> pm:a mig ditt nummer, jag har lite frågor gällande mina dp's...och din kontakt på ferritta...
Bomis: Eller kanske 3000:P
För er som gjort de förut är de ju lätt. Montera du dina själv?
To
301
Tobias1980
328iA Touring -13
Mini Cooper -15
Härliga nyheter Thomas!

1000 SEK blir fint det!

Vad sägs om 1500 SEK monterat?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.