AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.818.642

Ökad effekt på min 335i

Sida 13 av 712
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Bubbla: Den kommer att bli för liten, när tillökningen kommer. Och sen fick jag ett bra bud. Nu rattar jag en LEXUS RX400h istället - har dock kvar min beställning på X5:an.

*håll till höger, eller gasa*
ma
500
marineutter
540IA Touring Executive 1995
525dA E61 Touring 2004
mistafrizz; Har varit inne lite pa LEXUS 400H, pga komfort och braensledeklaration.

Men hur aer det nu allvarligt talat med foerbrukningen pa en 400h om man koper normalt. I stads koerning in runt 40km/t eller mindre tec, brukar bilen verkligen enbart batterier da, dvs inget braensle alls......?????

Koer enbart stad och sitter i koe, daerav att jag funderar pa en 400h, istaellet foer UR-fula GS450h eller PRIUS.

LEXUS 400h verkar raett haeftig SUV, aeven om det ju inte aer en prestandadvagn eller offroader.

Nya X5 3,0d aer man ju ocksa sugen pa - de kostar ju samma typ.

Aer det X5 med 3,0D, 3,0SI eller 4.8 du bestaellt....???

mvh marineutter
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Marineutter: Jag har en beställning inne på en 3,0Sd (samma motor som 335d)

Jag använder också min bil mest inne i stan - och har hittills upplevt att bilen drar ca 0,9-1 liter milen oavsett om man kör på motorväg eller i stan ( istan hjälper elmotorerna till som mest därav blir snittet lägre)

Elmotorerna prioteras upp till 40km/h - men de kliver ändå in och hjälper till på resten av skalan.

Något som är extremt positivt utöver komforten och kvalité känslan är prestandan - den gör 0-100 på 7,5 sek, och det är ett märkbart drag i motorn.

Den är dessutom billigare: fullutrustad RX400h = 571000 sek

*håll till höger, eller gasa*
Bu
303
Bubbla
335i coupe dkg 2009
Hillstreet,

nåt nytt om uppdatering från bmw?

det lutar åt Hartge för mig, 18500:-, så stor skillnad mot procede blir det ändå inte. Viktigare då att garantin lever.

Proceden verkar dock grym enl e90post, 12,5 sek på kvarten, imponerande...

Hartge 335i

Länk
Bu
303
Bubbla
335i coupe dkg 2009
Haha,
För 2 USD kan man nu bygga sin egen, LOL. Minska R2 lite mera så höjer man laddtrycket...Kan nån vänlig själ testa och posta resultatet?? Hehe...

Länk

Hi
915
Hillstreet
340i xDrive Touring M -2016
C 63 AMG -2011
Bubbla: Nej har inte läst något nytt. Det senaste jag läste var att det kommer grejjer till E9x någon gång i höst. Just nu är det mest E46 grejjer i katalogen.

Om du kör på Hartge är jag eventuellt intresserad att haka på. Vi måste kunna få ner priset lite.

//Joakim

Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag.
pe
771
pea
BMW M3 E92
Monterade vischnu´s avgassystem idag, ser bra ut
Det var en avsevärs skillnad i respons, tidigare var det en turbofördröjning
Med procede,men nu sticker den direkt.
Den låter lite mer än vad förväntade mig, ett ganska rått ljud.
Snart kommer en ny uppdatering 2,0 ska bli intressant att se vad det kan ge
qd
691
qdtjant
F34 335i xDrive MPPK
1M Coupé 2012
Alpina B10 V8 -99
Nr 629.
pea:

tycker du att det låter för mycket, eller går det att leva med ?
På långresor ?

Vilken modell har du ? E90 - E91 eller E92 ?

Janne E91 330D 2006 med Promotech CR5-box
pe
771
pea
BMW M3 E92
Jag är lite fundersam,effektskillnaden är inget att snacka om , känslan är som att få en procede till känns spontant som om effekten gått upp mycket mer än från 380hp till 400hp.
Det smäller bara till när man ger full gas.
Men det är ett resonansljud vid 2000 varv som är lite väl högt, kan eventuellt vara en justeringssak efter monteringen, skall kolla upp det.
Jag har en en E92.
Bu
303
Bubbla
335i coupe dkg 2009
Hillstreet: jag har valt TT i stället, verkar enklast, är man dock på jakt efter maximal effekt är ju Procede att föredra, men som bekant finns ju vissa begränsningar med maxmalt vrid i automaten, tyvärr. TT ska komma nästa vecka...

Pea: det låter väldigt spännande, kan du mäta 0-100? Skulle vara kul om du kunde posta ett ljudklipp oxå!

To
301
Tobias1980
328iA Touring -13
Mini Cooper -15
Hej alla, då var det premiär för mig som aktiv deltagare här på forumet!

Jag har tänkt att skaffa en 335i Coupé våren 2008 då jag ska jobba utomlands fram till dess, jag längtar till nästa vår men gläds med er som redan har köpt 335!

Bubbla: Vad menar du med TT?

Bu
303
Bubbla
335i coupe dkg 2009
TurboTuner, se här:

Länk

Pea: Version 2 av Procede verkar vara på g?!, 100 HK + på original! Imponerande! Lämna gärna en rapport när du testat. Hoppas prylarna håller...

Länk

To
301
Tobias1980
328iA Touring -13
Mini Cooper -15
Tackar Bubbla!

Jag har läst en del om den innan så nu kopplade det, verkar vara en fantastisk produkt sett till pris, prestanda och behålla garanti på bilen. Jag ska skaffa en sådan och en diffspärr från Hartge direkt när jag har bilen.

En sådan här känns också som en kul leksak att köpa:
Länk

Ja det är skönt att BMW äntligen fattat att det blir roligare med turbo :-)
Verkar ju bli en riktig M dräpare med lite chipp/filter :-)

pe
771
pea
BMW M3 E92
Har någon annan planer på att byta avgassystem på 335, har läst på lite.
Det verkar som man får bra effekt med system son har x koplling (korsade pipor) istället för 2 raka rör ,fördelen skulle vara att det inte lät så mycket vil låga varv.
Hi
915
Hillstreet
C 63 AMG -2011
Pea: Så fort Supersprint bygger ett system för 335 Touring tänkte jag mig en roadtrip ner till deras fabrik för montering. Är du inte nöjd med Vishnus system?

//Joakim

pe
771
pea
BMW M3 E92
effektmässigt är jag nöjd,däremot dånar det en hel del mellan 1900-2400 varv, funderar på att sätta dit en x pipa ,skall tydligen ta bort resonansljudet i det registret.
Men om någon har ett sånt system skulle det vara bra att veta innan man lägger ner jobb.
Ser däremot fram emot att lägga på ytterligare 50hp som vischnu har på G,
Anmälde mig som betatestare på en eurospec bil
Hi
915
Hillstreet
C 63 AMG -2011
pea: Skulle aldrig våga dra in 2.0. Tycker de börjar pressa ur väl mycket nu.
OM jag nu beställer Procede så blir det snålmappningen.

//Joakim

Bu
303
Bubbla
335i coupe dkg 2009
Hillstreet, jag skulle nog också vara lite tveksam, begränsningarna med automaten finns ju där, med manuell verkar det ju dock knappast vara några problem, det ska ju vara samma låda som i M5:an?

I dag kom min TT, får se om jag hinner montera i kväll...
Vad jag förstår så kommer snart Split Second leverera en lite vassare TT, kanske kan det va nåt för dig??

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.