|
Sida 126 av 712
|
|
|---|---|
|
Intercooler fra Jens (RC) är den bra?? Eller skal jag köbe Helix, Code3 eller AA?? //Michael |
|
|
Om du värdesätter snabba leveranser, passform, intercoolers utan läckor och snygg finish så skall du inte köpa en Race Cooling IC. Efter mycket strul så fungerar min dock perfekt nu. Kanske har han förbättrat sig på dessa fyra ovan nämnda punkter? Vad vet jag... Helix är lika bra funktionsmässigt, men kostar desto mer. // Thomas |
|
| Om man utgår helt från vad som skrivs och dom röstningar som utförts på e90.com så är helix den mest populära ic:n som dessutom övriga ic marknaden benchmarkar mot, jag är själv med i det nuvarande gruppköpet om du skyndar dig så kanske du om du har tur kan komma med. Dom skall vara klara i slutet på augusti! | |
| Glömde säga att den kostar 799$ + frakt ca 150$ | |
| Bomis. mellan vilka vaxlar hade du lagg? Jag oker hem imorgon po morgonen fron cypern sjukt varmt har nere. For ringa TC nasta vecka. Ar de inte skadligt att gora so do? Vad kostar de? Fattar inte hur han kan ta 900 for att byta mcv de tar max 40 min om man inte haller po o sloar. | |
| sevak>> det var igentligen inget märvärdigt lag knappt märkbart men jag tror det var mellan 2:an-3:an, men som sagt nya jb 1,4 så är allt tip top och sinnesjuk förbättring av vridmomentet mellan 6000-7000 rpm....bilen går sjukt bra nu.... | |
| skynet>> vad har du för trim? | |
|
den stora frågan för mig i framtiden är: JB3 vs Proceede ? --------------> likvärdigt enligt många där proc. har fler funkt. Catless vs. Catted Dp's ? Catless Dp + Stock Catback ? ----> rädd för bes. Catted Dp + Catback ? ---> sömnpiller o byta från cattade dp till cattade dp ? |
|
|
sorry, jag har en fråga till .... :$ känner mig som en heeeelt okunnig jävel , men frågar man inte lär man sig inte .... dom som kör catless ... och sen stock catback eller någonting annat , det ska tydligen , enligt Enrita gå igenom bes. hur funkar det egentligen , man tar ju bort dom första cattarna ... finns det fler på catback systemet eller hur funkar det ? ? |
|
|
Så, nu har man sprillans nya turbosar...! :) Jag passade även på att rensa förkattarna på mina Ultimate Racing DP´s, så nu finns det defenitivt mer kraft i de högre registerna! Polis-siren-ljudet som jag hade när motorn var kall är nu ett minne blott, vilket är riktigt skönt. Jag kände på de gamla aggregaten och de glappade konstigt nog inte mer än de nya, men onekligen var det något som framkallade det oönskade vinljudet... Avgasljudet blev mer likt M3 e46 nu också, riktigt nice! :) // Thomas |
|
| big tom>> får man fråga hur du tog bort kattarna ur dina dp's? behöver du inte o2 sims nu? | |
| big tom>>hur gör du när du ska besikta med okattat hela vägen, det är ju fett jobbigt och hålla på att ta bort och på oem dps? | |
|
Bomis ---> Nej, det enda jag behöver göra är att montera tillbaka original systemet med huvudkattarna, alltså efter DP:sen. En kille på Ferrita skar helt enkelt upp burkarna på DP:sen som katalysatorcellerna ligger i, plockade ur dem och svetsade ihop dem igen. Jag tog några kort på de urplockade kattarna: Länk Länk Jag köpte en O2-simulator av Enrico, så det är bara att tuta och köra nu! :) // Thomas |
|
| Big Tom: Gick det på garanti eller gjorde du det själv? I så fall, var det svårt att göra och hur mycket kostade aggregaten? | |
| big tom>> får man fråga vad han tog betalt för jobbet? börjar bli sugen själv faktiskt.... | |
|
R1000 ---> Garanti. Bomis ---> 500:- för att skära upp, plocka ur cellerna och svetsa ihop. Det som tar tid och kostar mycket pengar är att plocka ner själva DP:sen. Som tur var kunde jag passa på att göra detta i samband med turbobytet, då DP:sen demonteras. // Thomas |
|
|
Få se om det är någon som ställer upp: Länk :) |
|
|
big tom: Och BMW bara bytte 'turbosarna' utan snack när de såg alla dina mods ?? DP, avgas, DCI m.m. /Janne |
|
| qdtjant ---> Jepp. Bra med kontakter ibland. ;) | |
| big tom.........det är bra och veta....:-) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.