AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.818.735

Ökad effekt på min 335i

Sida 125 av 712
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
Än så länge är det ingen som vet huruvida denna Giac-flash är bra eller ej.
Jag väntar med gjädjeropen tills jag sett hur den fungerar på vägen mot Vishnu och JB3-bilar.

Bromspapper i all ära, men det är på vägen vi använder våra bilar...

// Thomas
Ti
534
TigerDejan
Bmw 325D E90 LCI Edition Sport -11
ESS Tuning Custom Stage 2
detta är nog den enda filmen just nu typ ... men tänkte mer på många verkar vilja byta till GIAC ...

Länk
pe
771
pea
BMW M3 E92
Jag var ute och provkörde Nissan GTR idag, sicken bil, vi har en del kvar till den väghållning och känsla det var i den.
Jag kollade extra på temperaturerna, jag kom inte över 85 grader i kyltemp samt 100 grader i olje temp trots inspirerad körning, det skiljer en hel del mot våra.
Hade det inte varit 1 års väntetid, hade en vit 335 vart till salu.
Ti
534
TigerDejan
det e bara beställa o ha kvar 335 under tiden ;)
Pea, grymt.... 335 är ingen superbil direkt. Det kvittar hur mycket mods man gör - det blir ändå ingen superbil, bara en extra-ordinär standardbil...

R1
1.063
R1000
E90-335i, X3 3,0i E83
Jag står nog över en provkörning med Nissan GT-R som helt klart verkar vara The Real Thing. 335an skulle förmodligen upplevas som ganska blek sedan...

Fick åka med en jobbarkompis i hans fars 4-hjulsdrivna Porsche 996 Carerra 4S innan semestern. Den greppade förstås bra och hade fenomenal väghållning, men det som var direkt störande var att den också hade ett märkbart bättre drag än 335an, den var så att säga med hela vägen och inte som att köra in i en vägg strax före 6000 som 335i är original. Det hoppas jag nu vara årgärdat med JB+ på max-setting och DC filter:-) Återkommer med info om hur returmatchen har avlöpt. Åker jag på stryk får man nog se över sitt bilinnehav men jag tror det kan gå bra.
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
pea>> vad lustigt, jag var faktiskt ute och provkörde en ferrari f430 spider idag med sportsystem..... :) :) :)

fanns det ingen som kunde rek några coils eller?????????????????
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
kan bara säga att den senaste betan av jb 1,4 a7 rev 2 är helt fantastisk nu börjar det verklligen likna nått....nu är det fullt ös hela vägen från botten till toppen som jag saknat lite tidigare och det lilla lilla "lagget" mellan växklingarna är nu HELT borta.....bilen går sjukt bra nu......mjukt och fint utan någons som helst tendens till ojämn gång vid fullgas...ska bli sjukt kul o få slänga i helixen om c:a 4 veckor

boostar jämt mellan 16-17 psi på map 7 nu :)

ang coilsen så lutar det åt antingen:

FK Silverline X Coilover Kit, fk's bästa variant för 1300$ shipped

el

KW V2 för c:a 1800$ shipped

Nu börjar det bli roligt att beställa grejer igen när dollarn har dykt...ligger på 7,17 nu :)

Frågan är hur stor skillnad det är mellan dessa, dom kommer ju båda från samma tillverkare och har i princip samma options, enligt dom själva så är det i princip ingen skillnad alls men vad vet jag...
Ti
534
TigerDejan
den ska dyka under 7 i höst ;) då blir det ännu roligare ....

undra om dom höjer priserna då ... :S
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Kör fk silverline bomis. Bra pris och säkert en bra produkt.
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
enrita>> yo man wzup in italy :) körde ferrarin idag ...gryyymt!

har fått 1450 + c:a 200 i shipping på v2's, bra?
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
Härligt bomis!

Då kan jag förvänta mig ett motorvägsrejs om ca 4 veckor då... ;)

// Thomas
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
jag skulle kòpa KW v2 eller Bilstein PSS10. FK àr billigare men det finns mer folk som kòr med dem ovan. Pròva kw v2 bra pris! fint àr i italien, jàtte varmt. ska till como sjòn idag med wrangler jeep... saknar min bimmer....
R1
1.063
R1000
E90-335i, X3 3,0i E83
Saknar Comosjön. Vi övernattade i Cernobbio Länk
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
big tom>> yes då ska vi köra hårt.

För övrigt så pratade jag med claus idag på turbocenter ang turbolag vid växlingar. Han rekommenderade vad dom gjort på flera andra bilar med framgång att strypa slangarna till dumpventilerna eller vad dom kallas och på så sätt bibehåller man boosten betydligt mer och får en helt annan respons vid acceleration och växlingar...både från stillastående och rullande starter....så jag tänkte rulla upp till honom i morgon och fixa det, kostar inte många hundralappar :)

sevak du hade väl problem med det? Själv så är den laggen i princip borta på min bil men det skadar inte att testa :) då det hjälper att bibehålla boooooost :P
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
enrita>> det blir kw v2's :) 12000 spänn är billigt!!!
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
Vad exakt ska de göra?
Reducera flödet i vaccumslangarna?

// Thomas
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
Ja det var nått sånt han sa..man sätter klämmor på en eller båda slangarna...
R1000: en 996 4S ska du nog ta ganska enkelt om du har lite väss. För några månader sedan, när vinterhjulen låg på "taxin" så råkade jag på en på motorvägen. Retade upp honom lite så när jag sedan låg bakom honom och trafiken släppte kring 100 knyck trampade han plattan in mattan. Han blev förvånad när han inte drog ifrån och när han svängde in i högerfilen kring 160 så segade jag mig förbi. Vid 200 hade jag en billängd eller två på honom. Hade det varit 0 - 100 hade jag dock fått pisk, det är klart.

Har dock erfarenhet från en 997 GT3 som jag gjorde samma manöver med nere på Autobahn och han drog från ca 180 knyck när trafiken släppte med mig bakom. Då kändes det som jag stog stilla. Sjukt vad den gick.
R1
1.063
R1000
E90-335i, X3 3,0i E83
Ja det är så jag upplever det, att 996an nog kommer att åka på pisk :-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.