|
Sida 121 av 712
|
|
|---|---|
| sevak>> vad sa jag ;) | |
| hur gåre med min mjukvarufråga :P ahaha | |
|
Thomas- haha jag bestallde samma dag som jag akte ochs slangde ivag ett mail till dem och kollade mailen igor o fick svar. Bomis han gav mig pris med modifierad ventil. Jag har ju redan bestallt en. Men gillar ej hans svar han ar kaxig tycker jag. Hejsan Vad ar de for matrial som behovs? -- bromsvätska+ en modiferad ventil. 1-2 timmar later som valdigt long tid? -- total tid med allt runtomkring , ink snacka lite skit, hissa upp bil , demo ventil , mont nyventil, hämta bromsvätska , på fyllning bromsvätska , ropa på en kompis så man kan lufta kopplingen , återmontering skyddsplåtar , släppa ner bil på backen , provköra bil/koppling , rengöring arbetsplats och verktyg , snacka lite mer samt skriva ut ett kvitto och ta betalt samt säja hejdå och vällkommen åter . Andra sager att detta tar ca 30 min. -- okay . att byta ventilen tar 30 min . Men att göra allt annat förutom just det tar lite längre tid änn så . Med vänliga hälsingar Claus Aichberger Sa svarar han. |
|
| TigerDejan: bara en BMW återförsäljare kan kolla vad du har för mjukvara. Varför vill du veta det? | |
|
ok ok , då ska jag kolla med dom :) nae jag vet faktiskt inte , vill bara ha den senaste i bilen :) |
|
|
senast är inte alltid bäst... BMW gjorde en uppdatering kallad 29.2 som fick bilen att ha ett extremt turbo lag. Du får också inte uppdatera den om bilen har inga problem. |
|
|
ska checka upp vilken jag har , den ska in på service om 250 mil ungefär :) tror ni inte dom bör uppdatera navi kartan utan kostnad ? ingår inte det i garantin eller servicen på något jävla sätt ? :) har ju 2008-1 , när jag egentligen MINST borde ha 2008-2 ... |
|
| sevak>> han e för skön claus...ta betalt för att snacka skit....inge bra alls låter som allt går i slow motion...han ÄR dyr... | |
|
bomis och sevak: Visst kostar dom, men Bilteknik i Huddinge är ÄNNU dyrare i allfall när det gällde offerten på diff-montering........:-) Sen raljerar han naturligtvis lite.......det tar tid och sen så kanske det strular med något i demonteringen eller monteringen......... Men viss kan jag hålla med om att det är en dryg kostnad när man inte kan göra arbetet själv. /Janne |
|
|
qdtjant: +1 och jag vet det... |
|
|
Sevak ---> Hur fungerar din V-tech-flash nu? Är du nöjd? Upplever du effekten som stabil? Några limpar? Intressant att höra lite om hur flasharna fungerar... Jag har inte sett dig skriva särskilt mycket om det, därav mina frågor. :) // Thomas |
|
| +1 också interesserad, fixade dem alla tuner kod som du fick innan? | |
| +2 intresserad att höra om flashen är bra. Låter så mkt mer smidigare än att behöva rycka ut/in piggissarna vid service och verkstadsbesök. | |
|
Hejsan Har redan bestallt en modifierad ventil. Sa det va darfor jag tyckte de lat dyrt. Vad kostar de om jag redan han ventilen. -- 900 kr mvh claus Driver han med mig eller? Menar han att hans modifierade ventil kostar 100kr. Han kopplar sakert bara ur den. Vet ni nagon annan som kan byta den. Ska snacka me jonatan pa vtech o se om han kan byta den. Mitt trim funkar bra. Har hant nagra ggr nar jag kort hart flera ggr 0-200 vid byte fran 3-4an att de kanns som ett litet turbolagg vet ej om de ar fordrojningen i vaxelladan. Men Jonatan har fixat ett foretag som ska bygga gratis avgas till mig och efter de ska bilen mappas om. Har aven bestallt mcv och bromsbelagg. Men moste hitta nogon som kan byta mcv. 900 loter dyrt. |
|
|
man borra in ventilen en större hål ... så det kostar inte mycket att göra det... vet du hur mycket du boostar? har du boost gauge? |
|
|
sen är ju inte bilen inne på verkstad så ofta , så det är ju inte jättemånga gånger man måste koppla ut piggyn ... ? :) går väl ganska snabbt som jag förstått det ?:) sen har väl piggy sina fördelar som inte flash har ... ? :) tex alla funktioner som ingår i JB3 och Proceede ? :) |
|
| allt beror på vad man vill ha och man måste inte stanna med detsamma tuning om någonting bättre kommer ut. Mitt mål är att ha starkaste bil med bäst chassis . alla har sina mål. | |
|
;-) Enrita, det är härligt att det är fler än mig själv som är målmedveten. Det svåra är att hitta balansen. vi har en hel del marginaler kvar har en fågel viskat till mig vid ringen. |
|
| Heartware! Härligt! Den ända som nu besviker mig är fram bromsar . HAr nu beställt Alcon 4 pot fram för vi se.... Annars är jag nöjd med bilen prestanda men jag vet att kick som saknas kan barA fixas med större turbos | |
|
Har någon provat att gå upp lite i spridarstorlek? Det borde ge lite till... Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.