|
Sida 120 av 712
|
|
|---|---|
| jag hade Bridgestone BT 02 R på min KTM 950 SM och dem var grymma. | |
| Nej det är BT015, en extra uppsättning originaldäck som jag hade liggande och vill göra slut på. BT016 är nog ett mycket bättre däck (utom hållbarhet kanske). Normalt kör jag med Michelin Power 2CT fram och Pilot Road II bak, hojen har en fruktansvärd aptit på bakdäck så det passar bra med ett touringdäck där. | |
|
BT02 är kalas :-) NU har Dual Cone intake kommit :-) Ska bli intressant att se om det gör något så att det märks på min bil med låg trimningsgrad. |
|
| nice, du får höra fint ljud nu! | |
|
Pratade med ESS idag. Det blir en trip till norge! 300km/h Here I come! |
|
| Det vore absolut något att jobba för, bli den första i 300-klubben med 335 :-) | |
| Jag ser att mellanrören till DC filtren är lite smalare än ID på filtren. Det glipar ett flera mm och det känns inte självklart att bara tvinga ihop gummibälgen. Hur har ni andra gjort, ät det OK att bara dra ihop delarna med slangklamma eller har ni t.ex. lagt några varv gaffatejp emellan? | |
|
Heartware: När åker nu till ESS ?? Är i norra Bohuslän nästa vecka också ......hänger gärna på.....:-) Ska du bara ta bort fartspärren eller deras omprogrammering ? Det funkar väl inte med Proceden ?? /Janne Janne E61 535D 2008 Sportautomat. |
|
| R1000: bara dra ihop delarna med slangklamma | |
|
OK Enrita. Fick svar från Terry B som skrev att dimensionen på röret medvetet var vald smalare än original och att det bar okey. Det kanske hänger ihop med att det hamnar lite snett och därför behöver finnas lite glapp innan man drar ihop, vet ej. Normalt är man noga med att gummislangar ska passa bra på rör för att hålla länge och inte behöva spännas ut eller tvingas ihop, så det kändes inte rätt. Hade jag själv valt dimension på röret så hade det förstås blivit samma som originalrören, dels slipper man tvinga ihop gummistosarna, dels ger de ca 3 extra mm 10 % mer area i röret. På JB+ nivå spelar det förstås ingen roll men för maxtrim onödiga restriktioner. |
|
|
qdtjant: Du kan gärna hänga på denna trevliga utflykt! Jag skall ta allt de har att erbjuda. Custom map, Köra både V3.1 och V3 Rev II på bromsbänk. Har vi någon som har JB3 och motsvarande stage3 som kan hänga på kanske? Minns inte om jag hade ditt nr? skicka mig ett PM. BTW: Det tar ESS 3h för en flash. |
|
| när ska du köra ditt? Ska du flasha till Stage 4 ? | |
|
Heartware du har PM ! /Janne Janne E61 535D 2008 Sportautomat. |
|
| Enrita: you got PM! | |
| Var det någon som lyckades få den digitala hastigheten i displayen utan att behöva gå in på hidden menu vid varje start? | |
|
vilken va den senaste uppgraderingen/mjukvaran till bmw ? alltså original ... kan man kolla på något sätt vilken man har ? |
|
| Tigerdejan: när var din bil byggd? | |
|
mitten av september 08 men jag har navi karta från 2008-1 ... så tänkte att iom kartan e gammal så kanske mjukvaran också är äldre än den ska vara egentligen ... |
|
|
Hejsan vet att ni monterat en bms modified clutch valve på en bmw 335isedan. -- det stämmer. Jag har en 335i coupe och undrar hur mycket de kostar att montera en sådan? -- 1000 kr ink arb, matr , modifiering,bromsvätska och luftning . Samt hur lång tid de tar? -- 1-2 tim . Med vänliga hälsingarClaus Aichberger Ar inte tusen kr for mycket? Ps. Ar utomlands. |
|
|
Tänker du på kopplingsventilen när du är utomlands på semester...? :D // Thomas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.