AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.818.671

Ökad effekt på min 335i

Sida 12 av 712
Hi
915
Hillstreet
340i xDrive Touring M -2016
C 63 AMG -2011
Hot of the press!

BMW har droppat bland annat DINAN som officiellt sanktionerad tuningpartner och kommer släppa egna tuningdelar till BMW. Förrutom uppgraderingar till bland annat M5, M6, Z4 kommer det uppgraderingar till 3-serien och då i synnerhet till 335 i form av..

Klipp och klistra från e90post..
Software
Intake
Exhaust
Cams
Diff
High Performance Control Arms
Strut

.. plus mycket mer. Kommer tydligen postas en katalog inom kort, ber att få återkomma :-)

//Joakim

Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag.
Bu
303
Bubbla
335i coupe dkg 2009
Hillstreet, hoppas det inte bara är rykten, vissa i tråden verkar lite tveksamma.
Onekligen spännande om det stämmer.

Vad tror ni om följande, sportfjädring artikel 226, tillsammans med fälg 2BG Dubbeleker 161, blir det snyggare med spacers till detta?? Isf, vilka?

20 mm?
Fabrikat?

Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Kan någon länka till tråden?

Mvh
Hi
915
Hillstreet
C 63 AMG -2011
Länk

och..

Länk

//Joakim

Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Danke! =)
Hi
915
Hillstreet
C 63 AMG -2011
En varning till er som funderar på att trimma i form av piggybacks som Procede eller Turbo Tuner.. Om något rasar.. turbo, växellåda, koppling.. så kan BWM se att ni fibblat med motorn och vägra er garantiservice, trots att ni plockat bort er Procede box. Det enda sättet att dälja det hela är att plocka bort trimmet och köra ett par dagar utan det, vilket kan vara knepigt om bilen är död.

Så tänk er för innan ni köper de här grejjerna till er nya bil.

//Joakim

Bu
303
Bubbla
335i coupe dkg 2009
Var fick du tag på den infon? Skulle gärna läsa det.

Ett av de starkaste argumenten för TT är ju att den inte tar mer än 1 minut att ta bort. Ligger sedan infon kvar i nån logg så spelar ju det ingen roll, då kan man lika gärna välja Procede.
Kanske ska man glömma detta över huvud taget, om inte bmw släpper egna grejer enl, tråden ovan.

/Något tveksam

Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Jag råkade ju ut för att min servicekille läste om mina tankar att öka effekten - och han avrådde mig starkt till det.

Nu har jag sålt kärleken.. och elmotorer orkr jag ej trimma.. ;-)

*håll till höger, eller gasa*
Bu
303
Bubbla
335i coupe dkg 2009
Hur löser audi-åkarna detta?? Var och varannan chipar ju sina bilar, sticker garantin?. Och hur är det med bsr? massor av diesel ägare sätter in bsr-boxar, vad händer med garantin då?

Bu
303
Bubbla
335i coupe dkg 2009
Mistafrizz, varför sålde du 335:an, missnöjd eller var den för liten? Nya X5 i stället?

He
360
Heartware
E90 AW 335i 2007 M-Tech
Standard!

Jag känner att det behövs lite mera ljus i tunneln på detta.
Skall man trimma sin bil så får man vara bered på att saker och ting kan hända. Oavsett!!! Jag litar inte en sekund på dessa motorförsäkringar som
tuningfirmor erbjuder.

Det finns ju inga konkreta exempel där man har fått ersättning vid motorhaveri.

Det finns inga konkreta exempel på att man har fått garantin indragen heller för den delen.

Jag ber er alla som är osäkra att läsa trådarna på www.e90post.com
Där finns det mer än 100personer som uppdatera sina erfarenheter med
div. olika piggy backs.

För er andra som vill ha konkreta exempel så har PEA procede installerat och den går som en klocka.

Min prioritering för tillfället är en diff i min bil och Bilstein PSS9.

-Kan för övrigt av egen erfarenhet säga att jag hade en ganska modifierad E90 325 i 2 år utan någon som helst garanti problem med BMW.

Det gäller att köpa bil på rätt ställe! Så enkelt är det!
He
360
Heartware
E90 AW 335i 2007 M-Tech
Standard!

Hillstreet: Kan du presentera några fakta på att BMW kan se att det har varit trim installerat? Det är ganska viktigt information som alla vill ta del av.

pe
771
pea
BMW M3 E92
Är inte det här en tråd som handlar om att trimma Bmw, det finns alltid en risk att du kan förlora garantin, oavsett om du har Audi ,BMW eller vad som helst.
Men tänker man på att du kan få M3 prestanda för en klart överkomlig peng, så får man vara beredd på att det kan hända.
Du kan ju alltid slanta upp mellanskillnaden mellan 335an och nya M3 så har du en bil med garanti, men självtycker jag att det är lite av grejen att kunna dra förbi med en " effektsvagare" bil, och man har ju en slant över att reparera med om man ser till mellanskillnaden
He
360
Heartware
E90 AW 335i 2007 M-Tech
Standard!

PEA är du i Göteborg på fredag?
He
360
Heartware
E90 AW 335i 2007 M-Tech
Standard!

Uppdatering!

Fick tag på Forza nyss.
PSS10 -B16 med Ride controll kommer till 335i.
Detta är en vidare utveckling av PSS9 full inställningsbar Coiloverkit
Man får lik Volvo s60 R med elektronisk kontroll av dämpning.
Soft-Sport-Race

Får priserna på fredag!

Hi
915
Hillstreet
C 63 AMG -2011
Heartware: BMW tekniker är inte dumma i huvet. Om du kommer in med en rasad växellåda, turbo och bränslepump så kollar de bilens dator och ser då kraftigt förhöjda värden. Även om exempelvis Procede är "osynlig" för ECUn så är de förändrade världen den åstakommer såsom turbotryck och annat inte osynligt. Finns redan exempel på folk som varit snubblande nära att sumpa sin garanti pga. sina trim.

Här är ett exempel.. Han har tagit bort sitt första inlägg då återförsäljaren råkade se det men det finns en kopia senare i tråden.
Länk

Mitt råd till er är att vänta på BMWs egna trim om ni inte har råd med risken att betala eventuella reparationer själva. Dessutom kan ni råka illa ut om ni är inblandade i en allvarlig olycka och det framkommer att bilen var trimmad.

//Joakim

BSR mfl. Svenska trimfirmor löser detta med att de lämnar garanti eller erbjuder försäkring på nyare bilar och deras chip, skulle ngt rasa så fixar de det om inte biltillverkaren gör det..
Hi
915
Hillstreet
C 63 AMG -2011
cazorp: Exakt. BSR kan man nog lita på, tyvärr har de inga planer på något trim till 335.. har mailat dem.
Det bästa just nu om man vill vara semisafe är SAM Bilmode som återförsäljer Hartges ECU trim med 2 års garanti. Tyvärr tror jag ändå det kan bli tvister om saker och ting.. Exempelvis har BMW problem med bränslepumpen på 335 men jag kan garantera att de skulle skylla på Hartges trim om den rasar.. och Hartge skulle skylla på BMW. Ja du fårstår själv vem som hamnar i mitten.

//Joakim

He
360
Heartware
E90 AW 335i 2007 M-Tech
Standard!

Hum.. den tråden verka skumt.
Hur kan 1person av, alla de som har köpt Procede fått detta?
CEA3 som har varit inne med bilen på service klarade sig utan problem.
Hi
915
Hillstreet
C 63 AMG -2011
Heartware: Beror ju på vilken service bilen är inne på. Min är inne för att fixa knarrande inredning just nu och då kollar de nog inte vilka värden som loggats i motorstyrningen =)

//Joakim

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.