|
Sida 118 av 712
|
|
|---|---|
| big tom>> kommer inte ihåg men Mike på n54tuning sa i din tråd att 1,4 är inte lika snabb som 1,3....tydligen pga att i 1,4 har dom koncentrerat sig på att göra bilen mjukare att köra....tq och hp kommer adderas till från 1,3 versionen till 1,4:an....när den blir live och inte beta... | |
| Ha sa Att gå upp en map så map 8 som jag har testad idag och är väldigt stark men ingen daily driver för min del. 16 - 16,5 sustained är ganska mycket boost... | |
|
16,5 psi låter onekligen lite för mycket för att vara hälsosamt. Min ligger på 1,0-1,05 bar som max, alltså 14,5-15,2 psi. Innan rejset så sa du ju att den nya mappen kändes mycket starkare än den gamla. Vad menade du då egentligen? // Thomas |
|
|
Känns som att du laddar för lite för en stage 3 som ska ligga mellan 15,5-16 psi. Bilen känndes starkare men det är svårt att upfatta det om det är en känsla eller verkligheten. |
|
|
Körde ni ingen 0-200? Bomis: Varför körde inte du? Vad är rimligt att betala för ett byte till MCV? |
|
| Vi kunde inte köra 0-200 . jag tror att det är också inte en bra sätt att jämföra prestanda . | |
| sevak>> min bil var för snabb ;) nä men ärligt jag åkte med i big toms bil i stället och filmade.....våra bilar är så jämna ändå och jag saknar ic så min bil hade blivit för varm efter bara typ en pull eller två tyvärr men jag får min helix om c:a 5 veckor och då ska vi absolut köra igen och då har jag även kapat mina bakre kattar oxå :) | |
|
Har du fått ordning på alla limpar du fick? // Thomas |
|
| Jag ska kolla imorgon med bt kabel vilka koder bomis har. Tror att du måste byta dina tändstifter också bomis! | |
| Enrico: Du bytte dina vid 4000 mil va? | |
| big tom>> ska kolla i morgon med enrico, men det är igentligen inget stort problem bilen går fantastisk, det var endast vid redline i 260 km/h som den limpa jag tror att det kan ha varit att bilen varit stillastående nästan en vecka när den var inne på lackning...det hände ju samma dag som vi åkte ner och träffade dig och jag hämtade bilen bara ett par timmar innan på verkstaden...vi får se vad den visar för koder, kan vara bränslepumpen eftersom jag fått den koden tidigare....jag ska även nu passa på att byta stift och olja....Var ute och körde hårt idag utan några som helst limps, körde stenhårt hem från enköping efter racet oxå utan problem...bilen känns ännu starkare nu då jag aldrig tidigare varit uppe i dom farter som jag var på vägen ner till enköping :) tror att det handlar om att bilen inte adapterat fullt innan hårdkörningen... | |
| Jag bytte mina 4000 mil och olja. Ska byta dem igen vid 5500 mil med olja också. | |
|
Enrita, när du körde min bil så hade jag redan monterat på det mesta. Det som fattas var den bakre kränkningshammare då några gummibussningar var restade. Har också fixat den främre fjäderbenstag. Bilen är lydhörd och ger bra vägkänsla. Måste dock byta ut M-chassit mot ett ordentligt coiloverkit. Efter lite vägledning så blir det nog Cup-kit från någon känd tillverkare. M-chassi är rätt körd nu efter nürburgring. Power is nothing without control! |
|
| sevak>> för byte av till mcv skulle inte jag betala mer än 500-1000:- | |
| Great Heartware , jag är så extremt nöjd med min chassi nu! Cup kit blir säkert väldigt hårt men jag vet att du gillar det! Mina Bilstein PSS 10 funkar väldigt bra ! | |
| kollat på dom där Koni FSD med Eibach fjädrar ? är inte det någonting att ha ... | |
|
Bomis: 1000 kr låter dyrt för jag har kollat på e90post verkar va lätt o byta för en verkstad. Förresten kan du länka till gruppköpet av Helix Intercoolern? Du sa att du får bättre starter med mcv hur upplever du att växlingarna från 3-4-5. Enrita: Är du säker på att dina avgasvärden är godkända med ocattade dp? Du har bara cat i avgas kvar alltså? |
|
|
mina avgas värde är godkända i italien som har mycket hårdare krav än sverige. |
|
|
En kille på e90post säger så här: After you do the CDV mod, see if you still get shift delays (just not as bad) I still can't figure out why mine does it... 3rd to 4th seems by far the worst. Han upplever samma sak som mig. Igår hände de 2 ggr när jag körde race. En gång när jag växla från 2-3an och en gång från 3-4an. När man växlat kommer effekten efter typ 1 sek. Händer inte alltid men ibland. |
|
|
sevak>> här är länken Länk växlingarna går hur bra som helst... tror det ligger närmare 500 än 1000 för installationen...vet ej exakt eftersom dom gjorde det samtidigt som trimmet... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.