AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.818.660

Ökad effekt på min 335i

Sida 115 av 712
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
TigerDejan ---> Det kostar 1100 dollar att få den senaste versionen, och det är en helt annan box.
JB3:an kostar ju bara 630 dollar med chipburner.

Det som dock känns lite B med JB3:an är att man är tvungen att öppna ECU:n varje gång man vill uppgradera mjukvaran samt att man inte kan logga några signaler med den.
Andra saker som JB3:an saknar är möjligheten till att justera effekten på 1:an och 2:ans växel, inbyggd O2-simulator samt felkodsraderare.
Visst kan man köpa dessa saker separat (O2-sim och BT-kabel), men då är man ju uppe i nästan samma pengar som en ny Vishnu-box kostar... :S

Svårt det här... Prestandan får helt enkelt avgöra detta! Är det som alla säger att JB3 med den senaste programvaran ska vara en killer så lutar det åt JB3, men blir det däremot jämnt så behåller jag min gamla Vishnu-box och sparar 1100 dollar! :D

enrita ---> Jag skickar dig mitt mobilnummer via PM. :)

// Thomas
R1
1.063
R1000
E90-335i, X3 3,0i E83
Det märktes tydlig hur stor skada RFT gör. Vid kraftiga inbromsningar på guppigt underlag blir min bil mycket orolig, samtidig som jag såg att Big Tom's bil var fullständigt stabil. RFT begränsar aktiv körning väldigt mycket när underlaget inte är perfekt, vilket det bara är i teorin. Man kan ju tänka sig hur det skulle gå när det är halt på vägen och bilen gör spontana sidledes förflyttningar, inget som gynnar greppet :-(
Det är märkligt att BMW levererar bilar i detta utförande.

Det ska bli skönt när däcken behöver bytas, eventuellt får det ske redan innan det är nödvändigt ur slitagesynpunkt. Reservdäck känns ganska oviktigt, det är ju mycket ovanligt att man får punktering så länge däcken har bra mönster. Har man med en liten mini-kompressor och en punkalagningssats med verktyg och gummipluggar så klarar man att laga de flesta punkteringarna själv för att komma hem och slippa bli bärgad. Lagningssatser med verktyg och gummiplugg finns bl.a på www.jula.se Den typen av sats fast dessutom med små kolsyretuber kör jag med i kutsen på hojen och har haft nytta av. Hojdäcken är väldigt känsliga för punktering jämfört med bildäck.

Länk
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Jag har båda BMW kit med kompressor och reservhjul .
R1
1.063
R1000
E90-335i, X3 3,0i E83
Reservhjul, är det någon typ av mini-hjul?
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
yep , minihjul men har inte den med mig i bilen... tar för mycket plats. ångrade att jag köpte den.
R1
1.063
R1000
E90-335i, X3 3,0i E83
Som jag befarade då, att det stjäl för mycket space.
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
r1000>> enligt många på e90post.com så är skillnaden lika stor att gå från stock till jb+ som fr jb+ till senaste jb3.....

ska bli sjukt kul och slänga in den nya 1,4 vesionen när jag får hem bilen på fredag fr lackverkstaden...

enrita>> kan vi fixa våra grejjer hemma hos mig nu till nästa helg? är det ngn märkbar skillnad prestandamässigt på map 7 som jag har och nya map 7??

pe
771
pea
BMW M3 E92
Thomas priset är 945 dollar, uppgradering från din version kostar 645 dollar,och då slipper du köpa bavarian .
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
hur mkt vikt spar man med ett mindre batteri??
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
Pea ---> På Vishnus hemsida står det att man "Must be original purchaser of a PROcede Rev.1 or an original purchaser of a v3 PnP harness upgrade." ...för att få den nya boxen för 695 dollar.

// Thomas
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
Länk

// Thomas
På min bil är det den eller bränslepumpen som är bytt. Kanske är samma sak. Den byttes då förra ägaren klagade på att den gick ojämnt på låga varv. Bmw säger att de är ett vanligt fel på tidiga 07or.

Min bästa bränsleförbrukning va mellan Norrköping/Linköping hade en snitthastighet på 129,8 och bilen drog 7,7. Detta med farthållare.
Ti
534
TigerDejan
Bmw 325D E90 LCI Edition Sport -11
ESS Tuning Custom Stage 2
varför är det bra att logga signaler , eller varför vill man göra det ? :$ (snacka om jag är färsking på detta) haha ...

men om man som jag inte behöver justera effekten mellan 1:an och 2:an tex och allt annat extra lullull som vishnu erbjuder , kan väl JB3 vara ett bra alternativ ?
jag vill bara plugga in shittet o köra :) kommer inte växla mellan olika mappar o sånt :)

är inte detta ganska bra pris ?
Länk

699+JB3 399+O2sim 75+shipping ... :)
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
TigerDejan: räkna med att köpa också BMS Boost gauge.
Ti
534
TigerDejan
Bmw 325D E90 LCI Edition Sport -11
ESS Tuning Custom Stage 2
laddtrycksmätare eller ? för att hålla koll på trycket ....
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
på trycket och insugstemperatur (luft) plus byta mapp direkt när man kör bil.
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Hej hittade lite info angående AIT från Terry:

The JB3 will lower boost when they start to get over 110 degrees. 160 degrees would be "really hot".

Ni som kör Procede, vet ni när trycket börja minska beroende på AIT temp?
R1
1.063
R1000
E90-335i, X3 3,0i E83
"r1000>> enligt många på e90post.com så är skillnaden lika stor att gå från stock till jb+ som fr jb+ till senaste jb3....."

Då har man något att se fram emot :-)

Jag hade räknat med att Procede-bilen skulle försvinna som en prick i fjärran, det var så stark den kändes när jag åkte med som passagerare. Det som sedan hände när båda körde samtidigt var att Procede-bilen tog ett skutt i början och vann två billängder på direkten. Sedan var det i stort sett dött lopp hela vägen till 200, ibland drog Procedebilen ifrån en billängd, ibland tog jag in en halv billängd (det berodde nog på vilken växel respektiv bil låg på för tillfället), varefter Procede med sin högre effekt tog några billängder sista biten till upp till 220. Jag har ju sämre grepp vid fullt påställ på 2an i 50 och nästan 100 hp mindre effekt så med de förutsättningarna gick det hyfsat bra med JB+.
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
Med tanke på att Procede-bilarna och JB3-bilarna går i princip lika så tror jag inte du ska förvänta dig för mycket...
Visa användare
741
fastEddie
VOLVO V60 D4 VEA AUT SUMMON 2014
Jag uppskattar denna tråden och njuter av att läsa om racen mellan JB+ och dyrare trim :D
Keep on! Snart skaffar jag JB+ med,garanti or not garanti. Härligt.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.