|
Sida 113 av 712
|
|
|---|---|
|
Tack för mycket intressant info :-) Imponerande hastigheter ! Ja gör de 270 original med borttagen fartspärr är 300 som du säger inga problem med den typ av moddar som du och andra har. Då bör det räcka med i storleksordningen 375 rwhp så är man hemma. Om man ska gissa vad en JB+ med 330 hp på slangarna kan komma upp till kan det kanske bli ca 285 km/h genom att den ger 20% mer effekt än original (topspeed ökar med 6% give or take a few). |
|
|
Idé om möjlighet att ta bort hastighetsspärren billigt...På hojar brukar man t.ex.använda en s.k Speedo Healer för att få rätt visning efter omdrevning. Om man kommer åt och det passar elektriskt att modifiera hastighetsgivarsignalen på 335 skulle det kanske fungera. Antag att man lurar ECU att bilen går 10% långsammare än den gör, då skulle fartspärren flyttas upp från 250 till 275 km/h. Här finns ju dolda prestanda att hämta :-) Länk På hojen har jag gjort en egen liknande lösning genom att jag tidigare jobbade som elektronikkonstruktör. Den är original fartspärrad till 300 genom att det kopplas in ett lägre övervarvningsskydd på 6an. När det tas bort ökar toppfarten från 300 till ca 325 km/h. Jag använder inte hojen på det sättet utan har drevat om den så att den bara gör 300, men då är den desto piggare dit :-) |
|
|
Enrita: kanonsnygga fälgar !! /Janne Janne E61 535D 2008 Sportautomat. |
|
|
Jag gjorde mätaren ut på min (280) Men jag forsatte gasa cirka 15 sek till. Bilen ökade i hastighet. När mätaren visade 280 och jag hade i 6ans växel så varva den ca 6000 rpm. Med mig va vi 4 i bilen. |
|
| Enrico: Grattis till fälgarna. | |
|
Dual Cone Filter beställda. Onödig kan tyckas men på JB+ nivå gäller nog att ta rätt på varenda möjlig extra häst eftersom det utgör en större del av totalen än på t.ex. 400 hp nivå. DC kan ge 8-10 hp (på JB+ med 13 PSI) från 5000 rpm och upp, enligt uppgift från Terry Burger. Om inte annat är det ett måste i samband med uppgradering till JB3 som kanske görs nästa år. Av erfarenhet vet jag dock att sådana påståenden ofta kan översättas till - om några dagar, genom att tanken är född... Körde på blöt väg i går med DTC-indikeringen på (kort tryck på DTC-knappen), klart mycket roligare när det driver på i kurvor utan att hacka :-) Jag upplever att bilen är ganska spårkänslig trots normala däckstryck. På bra väg går den förstås hur fint som helst. Kan man anta att spårkänsligheten minskar rejält om man frångår RTF-däck? |
|
| Spårkänslighet försvinner med icke Rft däck men jag uplevde att bilen sedan blev för mjuk i själva chassi. Detta fixade jag med M3 delar. Det är iallafall mycke bättre med icke RFT | |
| Ja chassit är ju avstämt mot RTF-däck och blir säkert lite degigare med vanliga däck som du skriver. Skönt att veta att man kan få bort kaninskutten :-) | |
|
jag bytte precis fr rft till vanliga däck och bilen spårar inte lika mkt men tyvärr blir bilen "svampigare/mjukare" i chassit vid kurvtagning....men ska snart beställa coils och swaybars.....här har ni några bilder på mina nya beyern mesh 19" :) Länk |
|
| Jätte fina bomis! Köpte du falken eller dunlop? | |
|
Enrita: Mycket snygga fälgar, står högt på min lista när det blir dax att byta. |
|
|
Grattis til Bomis + Enrita for super fälgarna.... -H&R, Hotcthkis eller M3 sways?? |
|
|
JB+ går bra (jämfört med stock) men är inte det minsta konkurrenskraftig, det har i o f s ingen påstått eller ens trott. Visserligen gör den 100-200 på ungefär samma tid som Big Tom's. Problemet är bara att han får den tiden och kanske t o m lite bättre vid start från 0 km/h :-( Jag hyste vissa tvivel om att JB+ --> JB3 med tillbehör som andas skulle ge motsvarande prestandaökning som standard --> JB+. Nu finns inga tvivel om att skillnaden är STÖRRE än så. Bra, man lär sig och har något att se fram emot :-) |
|
|
"Visserligen gör den 100-200 på ungefär samma tid som Big Tom's. Problemet är bara att han får den tiden och kanske t o m lite bättre vid start från 0 km/h." *LOL* :-) // Thomas |
|
|
skynet> tackar! :) det blir garanterat m3 sways fr tischer bmw i usa + lite annat från m3:an, förmodligen samma kit som enrita köpte till sin bil :) vet dock ej än vilka coils jag ska satsa på ev kw el bilstein? |
|
| bomis: | |
|
bomis: då har vi lika snygga fälgar..........:-) Janne E61 535D 2008 Sportautomat. |
|
| Bomis: Grattis till fälgarna. Hur upplever du växlningarna efter modified clutch valve? | |
| sevak>>tackar! :) växlingarna går mkt snabbare...kopplingen känns mer distinkt nu och hugger betydligt mer....får sjukt bra starter nu....ligger precis på dragläge och kastar upp kopplingen och ger fullgas på c:a 4000 rpm och bilen bara flyyyger iväg :) | |
|
En sån måste jag beställa! :) Hittade en hos Burger Motorsport: Länk Kan den funka? 20 dollar är ju löjligt lite om den gör en sådan skillnad som du beskrev bomis... :) // Thomas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.