|
Sida 11 av 712
|
|
|---|---|
|
Priset blir väl 5950:- som jag fattar det, kan det stämma?, glömde ta upp diffen, kollar i morgon! |
|
|
6000 låter rimligt ja. Diffen bör kosta runt 9000 plus arbete för att sätta dit den. //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
Fel uppgifter tyvärr, nybilsgarantin från bmw ryker, kostnaden för uppgraderingen blir 14800 + moms, dvs 18.500:-. Då ingår nu mjukvara, montering, typgodkännande samt försäkring som ersätter nybilsgarantin. Försäkringen löper i 10000mil eller 24 månader. Lite dyrare än beräknat, men va faen, det är det värt! =) Återkommer om diffen, inget pris hos den svenska leverantören ännu. |
|
|
14800 var ju lite saftigt. Hur pass säker kan man vara på att försäkringen verkligen täcker? Bränslepumpen i 335 är ju nästa garanterad att den havererar vad jag förstått, BMW kommer ju hävda att det beror på trimmet. //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
försäkringen ska tydligen gå via den tyska leverantören...Man kan väl aldrig garantera att försäkringen täcker om nåt händer (erfarenhet). Jag håller med, det skulle nog bli en livlig diskussion om ansvaret om tex bränslepumpen gick. Hur göra då? Satsa på prylarna från usa som man sliter ur vid service?? |
|
|
Det trista är ju att iallafall jag aldrig skulle kunna slappna av med Procede trimmet. Hartge är ju ändå ett seriöst företag och jag tror faktiskt de fixar växellåda, bränslepump eller turbo om dessa rasar. Kör man med USA boxen är man ju totalrökt. Visst du kan ju slita bort den.. men om du står på E4an klockan 23:00, bilen är död och bärgare är påväg. Då är Procede inte sådär jättelätt att demontera. Du har ju också Active Autowerkes lilla trimbox, inte lika sofistikerad som Procede men den matchar Hartges trim och tar 8 sekunder att demontera. 14800:- plus moms för ett ECU trim tycker jag är nästan hutlöst. Skulle gärna höra dem motivera det. vad menar de med typgodkännande förresten? //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
Typgodkännande? vet inte riktigt, frågade inte, det är väl nån slags reg-besiktning? De måste väl garantera att bilen kommer att klara den högre påfrestningen skulle jag tro. Verkar ju vara fler på gång så priset borde gå ner, även G-Power är ju på g. Vet du om nån testa aa-tuning i sverige? vad blir effekten? |
|
|
Om typgodkännade innebär att de kör bilen till besiktningen och får den godkänd där är det ju grymt.. Då kan ju inte försäkringsbolaget komma och gnälla om trimmad bil om man smäller. Tror ingen kör AA i Sverige. Men kolla e90post.com, finns ett par reviews där. //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
Hillstreet: 18.500 för ett tyskt trim är ju rätt dyrt. Kan jag hålla med om, men rekordet slår nog OCL Brordon som vill ha 26.500 SEK + moms dessutom tror jag för deras dieselbox till E91 330d. Promotech 4.900:-- ink moms. G-Power 110 Euro. Så tyskarna tar betalt...........sen har jag för dåliga erfarenheter av SAM iallafall när det gäller deras grejor till Volvo........ Janne E91 330D 2006 med Promotech CR5-box |
|
|
Har kört nu ett tag med procede, funkat klockrent hittills. Har beställt Vischnu Avgassytem som skall ge 20hp till, jag tycker det är kul att hålla på med det här, så om någon har några mer tips får ni gärna dela med er. Det senaste jag hörde är att man är inne och modifierar turbo huset , om jag förstod det rätt drar den visst loss på 3an efter detta Länk kanske nästa grej |
|
|
pea Kolla med Svensk Turboservice i Göteborg om det kan göra något med aggregaten. Har väldigt goda erfarenheter av arbeten de gjort på lite olika aggregat åt mig, företrädesvis Mitsubishi. Men de jobbar även med KKK som är det som sitter i 335:an ? Ring 031 - 58 18 10 till Turboservice och kolla vad de kan göra. /Janne |
|
|
Hillstreet, Jag har pratat med aa-tuning ett par ggr, de menar att deras installation är lika som procede, första gången säger de att man ska räkna med en timme. Verkar alltså vara svårt att hitta nåt som är enklare att montera/demontera än procede och samtidigt lika effektivt. Man får väl satsa på procede ändå... Finns någon annan lösning? Pea, sliter du ur procede-prylarna vid service? |
|
|
Bubbla: Sorry jag blandade ihop. Här är den jag menade -> Länk //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
Har inte funderat så mycke på de,det tar c:a 15min beror väl lite på vad de ska göra för service, är det bara olje byte eller liknande , är det bara den bortkopplade trycksensorn samt jordkabeln som syns. När jag monterat det nya avgassystemet ser man ju att den är modifierad i alla fall. Pratade lite allmänt med bmw service , har haft några stycken så jag börjar lära känna dom. de sa i varje fall att de inte bryr sig Testade en annan kul grej idag , kopplade in min laptop via procede och kunde läsa en runfile direkt under körning på skärmen,laddtryck ,tändning mm. Uppgraderade till mapp 1,45 viket gav full laddtryck upp till maxvarv, ingen jätteskillnad totalt men motorn går lungnare. |
|
|
Pea, det låter som du valt den bästa lösningen. Håller du till i närheten av Sthlm? Skulle man i så fall kunna få slänga ett getöga i ditt motorrum? Hillstreet, är detta leverantören?: Länk har kollat runt lite men hittar ingen ytterligare info om denna mod, vet du nåt mer? |
|
|
Bubbla: Jepp det är leverantören. Har inte heller hittat så mycket mer än vad som står på forum som bimmerboard och e90post. Verkar bara finnas bra reviews däremot. Största fördelen som jag ser det är att den går tokigt snabbt att ta bort. Procede må vara en bättre teknisk lösning men den är dubbelt så dyr och är inget man plockar bort när man står och väntar på bärgaren. //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
Bubbla, Jag bor i göteborg, men har du vägarna förbi..... De håller på och jobbar på en kul lösning, vilket innebär att man skall koppla på och av procede från en knapp inne i bilen. Perfekt när frugan lånar bilen och man inte vill se svarta streck efter henne |
|
|
Pea, hehe en knapp för frugan, 75 Hk?? =) Låter intressant med knappen, beställde du direkt från vishnutuning? Visa/mastercard eller hur funkar det? |
|
|
Det är en kille som eugen nånting som gör detta själv, han skriver en del om det på Länk Procede Du får leta lite där... Procede beställde jag direkt från Vishnu betalde med visa |
|
|
Min bil är snart klar för publik visning! ...I helgen smäller det!.... lite närvös inför alla moment som skall stämma,... med bygget. PEA får nog se den nästa vecka om vi blir färdiga. ;-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.