|
Sida 108 av 712
|
|
|---|---|
| @Heartware: På vilket sätt förbättras växlingskänslan menar du? Hur upplever man växlingar efter modden jämfört med innan) | |
|
Tja, normalt så går det inte att göra snabba växlingar då ventilen hindrar vätske flödet till kopplingen => fördröjt växling känsla CDV = större hål i samma ventil fixar detta problemet. Jag vet inte om du växlar så snabbt så du har märkt detta? |
|
|
OK, ska fixa detta. Det är ju jätteviktigt att kopplingen kan påverkas utan störande fördröjningar. Tack för bra tips! Fixar detta själv, antingen om det går att ta bort något munstycke i ventilen eller om det är borren som gäller :-) Får ta loss ventilen helt så att den kan göras rent ordentligt efter borrning om det krävs. |
|
|
Heartware. Vad fick du för tid och hastighet ute på Säve ? Nöjd ? |
|
|
Jag satte en 12:a! Tror att det är 12.92 med slut hastighet 179km/h något. Jag kan få högre sluthastighet men då blir tiden kass. Jag hade över 180km/h flertal gånger. Jag tror att våra bilar kan göra låga 12:or utan ansträngning. Körde på 19:tum med 30profil gatdäck med vingar o splitters full inredning och halvtank Vpower. ;-) Det var för varmt. hela 26.28grader under dagen. |
|
|
Nöjd... nu kan jag äntligen sova gott om nätterna. |
|
|
Är det lätt att montera Clutch Delay Valve? Hur lång tid tar det ungefär? Enrico: Är du nöjd med dina belägg annars? |
|
|
Enrico: Måste man byta bromsbelägg sensorerna? Hade DP varit 3 tums hade jag nog hoppat på. |
|
|
man måste inte byta någonting, bara belägg. Jag är nöjd med dem. |
|
|
Sevak , du märker knappast nån skillnad 3 eller 2,5 tum det är flöde nog med 2,5, 3 tummmarna är bara 3 tum första biten för att sedan smalna av till 2,5 tum. Har kört några dar med vater wetter, jag tror faktiskt det hjälper, tempen går ner snabbare och jag har inte fått den att gå upp i mer än 102 grader. Ingen vetenskaplig test direkt, men de extremhöga temperturerna är borta. Kan vara värt 180 kr |
|
| hur många tum sitter det på original da ? | |
| någon som vet någonting om TITEK avgassystem ? :) | |
| TITEK gör Downpipes , titta här Länk | |
| aaa jag vet dom gör , men undra om det är någonting vettigt menar jag :) | |
| kör AR DPs. dem är bästa. | |
|
Har kört med Solenoid Bypass idag. Kan inte säga att jag upplever någon skillnad med den ändringen. Men samtidigt körde jag inte SÅ mycket igår att det finns tillräckligt med referenser. Möjligen kan jag inbilla mig att 335an var lite känsligare för små gaspådrag på högre växlar innan JB+, men det kan också vara inbillning genom att den är så mycket starkare än tidigare från 2500 rpm och upp. Vad som dock står än mer klart är vilken stor skillnad JB+ gör till det bättre jämfört med standard. Det känns som 100 hästar till så det är säkert de 50-60 extra rwhp som man kan förvänta med den justering jag har gjort på JB+. Bilen känns nästan ruggigt stark även om jag förstås snabbt kommer att vänja mig. Den är mer lik en hoj i temperamentet nu, inte som Hayabusa -08 jag har men helt klart är det fint klipp i bilen nu. Ni som har ytterligare effekt m h a JB3 mm skulle kanske inte bli så imponerade men jag tror knappast att nästa steg ger samma upplevda prestandaförbättring som bara JB+ ger. Eller så gör den det och man har något att se fram emot :-) Har ni andra som hade JB+ på ingående fått dem och hunnit testa? |
|
| trevligt att du gillar det! man vänjer sig.. det är problemet.. då vill man ha mer och mer :-) Men det räcker väl, det är inte många bilar som är snabbare och trevligt att köra som en trimmad 335i. idag med lite regn hade jag absolut super kul i stan :-) DCT off, lite gas och det är tvärs körning :-) | |
| Pea: Kör du 50/50 och hällde i en flaska waterwetter? | |
| om det är 50/50 vet jag inte, jag har originalkylsvätskan och hällde i 3/4 av vater wettern. | |
|
Enrita, gör du bara en kort knapptryckning så att DTC indikeringen tänds eller en lång så att alla hjälpsystem sätt ur funktion och en varningstriangel presenteras? Har lite dålig koll på vad som gör vad... Jo bilen går som sagt mycket bra, kanske lite för bra...Jag glömde skriva att dagens köring gjordes med JB+ i maxläge. Då ska den ge 340+ på slangen. Men frågan är om det stämmer för jag har nu ganska högt laddtryck, 1.2 Bar. Det kanske är i mesta laget, vad tror du och vad har du för laddtryck med JB3? Om jag har fattat det rätt ska inte JB+ tillföra mer än max ca 5 PSI, d v s 0.35 BAR. Det borde då inte bli mer än ca 1 Bar totalt. Det är ingen trycktopp jag mäter utan den ger 1.2 Bar konstant när jag ligger på full belastning. Stämer det har jag fördubblat antalet Turbo-hästar, vad de nu kan ha utgort av det totala vid 0.6 Bar, vet ej. Ska rådgöra lite med Terry Burger också om detta. Bilen går bra, inga misständningar eller ryckighet vid full belastning och inga felkoder. För att underlätta effektjustering borrade jag ett hål för skruvmejsel i JB+ lådan. Satte igen hålet med en gunmiplugg så att det inte kommer in skräp. Och så är den fixerad i ett läge att man kommer åt justering utan att behöva ändra fastsättningen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.