|
Sida 107 av 712
|
|
|---|---|
| Ja man märker och hör stor skillnad :-) Har inte kollat laddtryck än. Kostnaden är snudd på löjligt låg för denna mycket fina förbättring. Varvräknaren står på 6000+ innan fattar vad som har hänt. Hoppas det blir samma fina resultat för dig. Nä nu MÅSTE jag ut och leka mer ! Det tog en vecka från beställning tills paketet låg i brevlådan. | |
|
6000+ ? :P måste ju fan hända saker innan också ;) ahahahahaha fick du paya någon moms o tull eller ? va la inget stort paket ? provkör lite till o rapportera ;) |
|
| På STd läge ska den ladda runt 11-12 psi tror jag | |
|
hur många bar är det da ? vill inte att min ska ladda för mkt när jag fixar sånt ... :) |
|
| Google it! Skriv i Google 11psi in bar | |
|
1 bar = 14 psi //Erik |
|
|
Hemma efter en rejäl provtur. Bilen går riktigt bra, en betydande skillnad mot original då jag tyckte att den tappade andan efter 5+ krpm och man frågade sig - händer det inte mer? Den köttiga effektknölen på högre varv med JB+ var det som saknades original för att bilen skulle ha rätt temperament. Jag är helt enkelt mycket nöjd (för tillfället...) När man gasar fullt på tvåan reser fronten upp betydligt mer än innan (om den gjorde det alls?) så helt klart skjuter det på mycket bättre än tidigare. Det känns i ryggen, syns på mätaren och hörs på ljudet att den trampar på bättre i seldonen. Tidigare har jag förvånats över den enorma dragkraften på lägre varv. Den känslan är till viss del borta nu genom att den drar så mycket bättre än tidigare på mellan och höga varv. En härlig bil är det under alla omständigheter :-) Kollade eventuella felkoder nu igen, de lyste precis som tidigare med sin frånvaro :-) Laddtryck fortfarande inte kollat, det får bli nästa gång när ECU är färdigtränad. Det viktigaste just nu att ha fått rätt på är att modifieringen fungerar bra. En massa pengar är också sparade genom att inte ha köpt VTech, det här hamnade på knappt 2500 in alles vilket är den billigaste trimningen jag någonsin har gjort. Bilen är nu redo att visa vad den går för på resa till Tyskland och Italien. Det har ju fungerat väldigt bra med S60 T5 300 hp, men den här gången är jag ännu bättre rustad. Efter att ha kört framhjulsdrivet under många år med skapligt hög effekt är jag väldigt imponerad av vilket fäste 335an har vid fullgaspådrag i lägre farter, antispinnlamapan lyser en del men bilen går rakt och matar på bra. Ska göra en del tester också med urkopplad DTC och DSC och se om det går att drifta genom invanda kurvor. Här lär väl förstås frånvaron av diffbroms bli ett bekymmer, men det är ju sådant som bilen t.ex. kan få i julklapp. |
|
|
Ett par små tips. JB+ består ju av en klump som inte är så kul att ha hänga dinglande oavlastad i kablage. Jag vek upp den över den fasta delen på MAP-sensorkontakten och drog ihop dem med ett buntband. Sitter bergsäkert sedan. Såg också att verktyget för att ta loss oljefilterhuset till S60 T5 passar direkt på 335an. Har för mig att jag köpte den på Biltema och är 20-323. Den är lite dassig i fyrkantsinfästningen så jag har svetsat på en hylsa med 1/2"-fattning. Då är det också lätt att dra med rätt moment, 25 Nm. |
|
|
Original laddar 335an 0,6 bar. Kul att du blen nöjd R1000. |
|
| Nice R1000! gör nu solenoid bypass också ;-) Skulle vara intressent att göra ett par pulls för att se hur bilen går med JBplus mot JB3. Bor du i stockholm eller? | |
| Ja, får se till att fixa bypass också. Bilen lär inte ha en suck mot din JB3 och övriga moddar du har, men det vore skoj att träffas för att få en känsla för hur mycket längre man når med ditt koncept. Bor i V-ås trakten. | |
|
Är osäker på vilken metod att fixa solenoid bypass som gäller/är bäst. Det finns en metod där man bara lossar en kort slang och sätter tillbaka den på solenoiden och kopplar ihop befintliga slanagar via bef. T-stycke. Sedan verkar det finnas en annan metod som innebär att man ansluter extra slang(ar) och T-stycke. Vilken metod är att föredra och varför, länka gärna. |
|
|
vafan är det för metoder ? :D |
|
|
Länk kolla det. Solenoid bypass ger lite mer bättre respons på låga varv, typ som en "lagfix" . Ska göras om man lägger JBplus mer en 50 % . |
|
|
tack för länken, ser där att Terry Burger säger att båda metoderna är okey. Provar den enkla till att börja med som är beskriven i JB2 manualen. Länk Den andra metoden finns beskriven på Länk |
|
|
Enrico är det dessa du kör med? Länk Dammar dem mycket? Är trött på bromsdammet. |
|
|
Man måste väl inte byta Brake pad wear sensors? De är väl bara ifall man slitit ut dem och man fått felmeddelande? Funderar även på att beställa en Riss Racing's Clutch Delay Valve? Någon här som har monterat en sådan? Svårt att montera? Känner man någon skillnad? |
|
| jepp , jag har dem och dammar mindre. Jag skulle nu köpa dem där istället: Länk | |
| Här finns en group buy för Catless dps för bara 300 USD ... hoppa in! Länk | |
|
Jag kör med en Clutch Delay Valve, dock inte RR. utan en från zeckhausen Detta är ett måste om man vill ha lite bättre växlingskänsla. Kombinera gärna med Shortshift kit. DIY Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.