|
Sida 106 av 712
|
|
|---|---|
| Länken funkade inte... Länk | |
|
Ajvar: Man man väl inte ändra något genom hidden menus? Skulle vilja se min hastighet digitalt samt höja volten till angel eyes. |
|
| sevak: Om du går in på länken Länk och sedan går du längre ner på sidan så står det 08.01 och Speed shown on indicator. | |
| Ajvar: Måste jag gå in på hidden menus varje gång för att se hastighet eller räcker de att jag går in en gång och typ lägger till den i färddatorn. Kan man göra så? | |
| Sevak: Jag har själv inte hunnit prova ännu, men det ska nog funka tror jag. | |
|
du behöver antagligen slå in koden vaje gång du startar bilen efter det du har aktiverat hiiden menu, sök på e90post där står mera deteljerat hur du gör. |
|
| Har testat, man måste slå in koden varje gång. Utmärkt funktion för att se vattentemperatur mm. under körning:-) | |
| Orka slå in koden varje gång. Länken jag skicka där har han fixat genom obd. | |
|
undra va man får för laddtryck med JB+ ? har ni fått era ännu ni som beställlt ? :) |
|
| Ingen JB+ än, den MÅSTE komma i början på veckan....Kollar laddtrycket när den sitter i och återkommer med rapport. Jag ska prova ut vilken MAX-inställning som fungerar i bilen genom att jag kan läsa och efter behov nolla felkoder. | |
|
Programvaran till OBD-verktyget har många bra funktioner utöver att presentera motorparametrar. Det kan bl.a användas för att mäta tid mellan valfria hastigheter 0-100 km/h, 100-200 etc. och tid till valfri distans har uppnåtts som t.ex. 1/4 mile. Det gör att det direkt går att se vilken påverkan viss ökning av laddtrycket ger. Rövdynon har sina begränsningar, bättre att få mätvärden. [IMG]Länk |
|
|
Nytt försök... Länk |
|
| känns som den gör detsamma som BT kabel . | |
| Nackdelen med OBD instrumenten är att de läser de värden som ecun ser, har du en piggyback som lurar ecun, får du fel värden på tex boost samt de övriga värden som piggybacken förändrar | |
| JB+ kom i lådan idag. Den ska snart vara installerad så att ECU får börja tränas :-) | |
|
Nice, när beställde du ? Jag beställde tisdag förra veckan och jag förväntar mig lev denna veckan. |
|
| bara kör på motorvägen och kör 4-5 pulls till 250 ... då är det klart ;-) | |
|
R1000 fan va härligt :) väntar med spänning på rapport :) |
|
|
Fan vilken bra orre det blev i bilen, klart mycket bättre än jag hade räknat med :-) Sanslöst kul :-) Ny går den ju och låter som en riktig bil :-) Länk |
|
|
fan va skoj o höra :) då var det värt dom där ca 2500-3000:- ? :) märker man stor skillnad ? kollat laddtryckt ännu ? vafan är orre :P ? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.