|
Sida 105 av 712
|
|
|---|---|
| Lite bilder på min Photobucket-sida på nuvarande hoj Hayabusa -08, tidigare hojar, 335an, resor mm. på Länk | |
|
Enrita: Hur mkt effekt får man i motorn da ? med ENDAST programvaran ... verkar ju inte vara några 80hp on wheels på en "stock car" iaf iom du fick mkt mindre ... |
|
| R1000: Hur funkar de på vintern då? De borde väl hjälpa en del om man häller i de i befintlig blandning. | |
| På vintern MÅSTE man köra med glykolblandning. På sommaren när det kan vara problem med kylningen ger Water Wetter nästan ingen effekt alls enlig tillverkaren om man kör med glykolblandning. | |
|
De skriver att det sänker tempen från 238 till 220 fahrenheit med glykolblandning, med vatten och vaterwetter sänker den till 204 enligt dom. jag testar med glykol, ett himla jobb att tömma systemet.och flaskan kostar bara 180 spänn och skall räcka till 15 liter, är det nån som har koll på hur mycket kylvätska som finns i motorn. |
|
| Pea: Den sänker alltså med 10 grader. Vad kostar en flaska på mekonomen? Är de bara o tömma en flaska i glykol behållaren? Vart hitta du infon där de står ur mycket den sänker? | |
| En flaska måste räcka, utan att ha den minsta aning gissar jag att 335 inte har mer än max ca 10L kylvätska. | |
|
Waterwetter.. Tro inte på det !! Man kan sälja allt med mördande reklam. Tänk efter lite, i bilindustrin, och lastbilsindustrin jagar man temperatur hela tiden, har massa kylproblem, eller rättare sagt man jagar kylprestanda. Jag jobbar med detta dagligen och skulle det finnas nåt medel som sänkte temperaturen så lite som 2 grader bara skulle tillverkarna använda det direkt. Man lägger miljoner på att sänka temperaturen... Har ni kollat hur aggresivt det är mot tex alu och diverse gummimaterial o-ringar tex ? Man det e klart, alla blir saliga på sin tro. Gklöm inte SäveDepå på i morgon Lördag. 150spänn inträde inkl körning. Ta med hjälm och handskar. Bomullskläder. www.strippen.nu |
|
|
Det är möjligt och även mycket troligt att Länk håller en så hög profil som möjligt om sina produkter. Men de är inget litet skruttföretag som vågar sälja en ren bluff-produkt. På MC-sidan används WW flitigt och påstås göra nytta på maskiner som annars går onödigt varma. Här är en test som visar att produkten gör viss nytta om den används tillsammans med vatten utan glykol Länk |
|
|
Pea, Under vilka förhållanden visar den att vattnet är 100 grader? Undrar om det verkligen kan stämma? Har du kollat med BMW? Tror inte vattnet kan koka utan att du får problem...? Jag har kollat i menyn och hittar inget om vattentemp? Nån som lyckats? Hittade däremot nollställning av serviceintervall och en massa annat... |
|
|
Vattnet i kylaren kokar väl inte vid 100 grader. Dels så är det ju inte rent vatten och så är det ju övertryck... skulle gissa att det kokar först runt 105-106 grader eller kanske mer... //Erik |
|
|
Bubbla, de senaste dagarna vid körning i låg fart efter du har kört hårt har jag sett upp till 104 grader. Erik det stämmer vatten under tryck kokar vid högre temp, enkel fysik, men grejen är väl det att att ecu sänker effekt för att inte få ännu högre temp. Här är en som har testat på e90post Länk |
|
|
Väntar med spänning på era testresultat med detta additiv. Gör sedan ett test med bara vatten utan additiv och jämför med er orginalblandning med glykol. Jag vet svaret.... :) Resultatet är att vatten utan glykol kyler bättre, än med glykol. 3-4 grader lägre ungefär på en modern motor. Vad ni söker är mer effekt, värmen stiger.. ni vill ha mer kylning.... Häll i rent vatten. Så har ni sparat en slant. |
|
|
Glykolen har väl rostskyddande egenskaper med om jag minns rätt. |
|
|
Självklart kyler rent vatten bättre än 50/50 vatten/glykol men då missar man det viktiga korrosionskyddet som måste finnas. Har precis hällt i Water Wetter som ett led i att tillsammans med nyligen rengjord oljekylare öka förutsättningarna för problemfri hårdkörning. JBplus har inte kommit i dag HELLER :-( Vet efter kontakt med Terry Burger att det sändes Priority från USA för snart en vecka sedan. Risken finns att tullen eller posten fördröjer det viktiga ärenden helt i onödan... |
|
|
Har också beställt JB+. I Måndags. Sniklösning jag vet, men för dom pengarna e det värt att testa. Borde ge 360 i motorn iallafall. |
|
|
Ja 50 extra lekhästar borde märkas bra ;-) |
|
|
Någon som kan göra de här som denna kille har gjort. Jag skulle vilja höja volten samt se hastigheten digitalt. Länk |
|
| Sevak om du går till sida 104 så har pea lagt ut en länk, hidden menu.. | |
|
Nu har jag testat ett OBD-verktyg som jag tidigare har använt på S60 T5. Det består av en Blue-Tooth enhet som man pluggar in i bilen och en programvara för PC. Jag har även en programvara som gör att parametrana presenteras i mobiltelefonen (trådlöst förstås). När jag besiktigade bilen och visade att alla värden kunde avläsas live i mobilen blev besiktningsmannen helt rådlös och sa - då behöver jag inte göra några mätningar :-) Tog nyss en kort film som visar hur det fungerar i PC-presentationen. Det är förstås bättre att använda mobiltelefonen men den som programmet låg i har varit badanka på hojtur :-( Mobiltelefonvarianten plus OBD-enhet kan köpas av www.ebil.dk Det är inte jag som sjunger :-) Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.