|
Sida 101 av 712
|
|
|---|---|
| Thomas, det är väl bra att visa att de är lika snabba, då er det nån av jb eller vischnu som ger sig den på att bli lite bättre till nytta för oss.Utan den konkurransen hade inte 335an vart så snabb som den är idag | |
|
Är det ingen som testat bilen hos någon som har Rototest? Det är ju den mest exakta "dynon" som även bilindustin använder. Här finns det för 1200kr hos R-Tune Länk :) |
|
|
Är det någon som vet om de senaste turboaggregaten passar ihop med non doomsday-mjukvaran (pre V29.2)? // Thomas |
|
|
Det borde inte vara några problem, jag tror inte de har gjort några mekaniska förändringar som behöver justeras med annan programvara. Men alla turbobyten som gjorts verkar ha ut förts av BMW verkstad, och de uppgraderar oftast. Men du kan nog pröva , det kan inte hända så mycket. Se till att få behålla de gamla aggregaten om du byter. |
|
| Thomas och Pea: Ni är inte sugna på träffen på söndag? | |
|
Jo, sugen är man... men jag ska på semester på måndag, så det blir till att packa hela söndagen. Men nästa gång kanske! :) // Thomas |
|
|
Någon som har testat JBPlus och kan säga om det fungerar bra eller ej? Det är ju väldigt billigt och dessutom lätt att installera om man nöjer sig med 50 hp extra på hjulen. Länk |
|
| det funkar säkert jätte bra, kolla på olika forum e90post eller n54tech . Jag hade SSTT och fungerade bra med JBplus ska trycka mer . | |
| Det låter bra, ska kika på de forumen :-) JBPlus är förstås en sniktrimning men kanske kan vara en vettig nivå om man inte är beredd att följa upp med andra ändringar också. Tittar man på omflashning av ECU så kostar det 4 gg så mycket och om det inte blir bra är det för mycket pengar i avloppet. | |
| 50 hk på hulen låter jävligt mycket. Hur mycket är de i motorn? | |
|
Drygt 50 på hjulen i standardläget och ca 70 hp extra på den högsta effektnivån om kurvorna inte är fejkade. De borde de inte vara genom att Burger Motorsport är så kända och har ett anseende att tänka på. På vevaxeln motsvarar det ca 60 respektive 70 hp om man räknar med 12% transmissionsförlust, Länk |
|
| Jaha trodde det var mer. Då låter de rimligt. | |
| 80 hp på veven i högsta effektläget 80*0,88=70 rwhp, skrev fel...Tror det räcker för att uppleva en betydande ökning i dragkraft även om det inte är rejs-värden... | |
| kör helst på standard läge annars får du koder. Om du vill ha mer då måste du använda en piggy i ECU. | |
|
Sävedepå 4de Juli . Nån av alla er som ska dit och rejsa ? www.strippen.nu Jag ska dit och kolla iallafall |
|
|
Länk Nån som är sugen? =) //Erik |
|
|
R1000: Köp BMW-Eriks Helix Attache istället - det är en riktig piggyback som är bättre för bilen då den justerar alla relevanta parametrar! Jag rekomenderar den varmt då jag själv har fått känna hur fint bilen gick med den. Den är också bra då den inte triggar larm om trim i bilens ECU. Mvh /Tobias |
|
| känns inte helix lite old school nu på senare dar? | |
|
341hk enligt den test listan väl ? dont get it med 70-80hk :) ? fan va nice , trodde dom skulle ställa in Säve detta året :) ill be there :) någon mer som ska dit ? |
|
| sorry glömde skriva en sak .... 270USD för JBPlus ... ca 2500:- +moms +tull + frakt ... verkar vara bra pris om man inte ska göra mkt mer ? :) eller ? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.