|
Sida 10 av 712
|
|
|---|---|
|
Hilltreet, har du rattpaddlar? |
|
|
Nej jag tog feta msportratten utan paddlar, gillar den mer. //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
Hilolstreet; Naer du koert av dig och har tid kan du ju laegga upp bilder pa ny bilen. FUnderar pa en 335i touring ocksa, och allt man sett hittills aer ju 'bara' E92 och E93. Lite bilder bakifran pa E91 med dubbla avgaspipor hade varit goej! Mvh marineutter |
|
|
marineutter: Det regnar i Stockholm just nu så det får bli till helgen isåfall. Tycker personligen att 3 serie Touring med M-Paket är snyggare än både Coupen och Sedanen. //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
Hillstreet; No problemo...!!! Jag kanske kommer att sta infoer samma val som dig gaellande vxlladfan. Auto eller manuell...!!!??? Vad fick dig att vaelja automat framfoer manuell, och har du koert 335i bade med auto och manuell...!??? mvh marineutter |
|
|
marineutter: Körde en manuell 335 coupé men köpte bilen med automat "osedd". Min gamla e46 330 hade automat och jag tyckte den var helt fantastisk redan då. Den nya är helt magalös. Bor man dessutom i storstad och sitter i köer 80% av tiden blir man ju tokig på en manuell. Den enda irriterande grejjen jag hittat med bilen är när jag står stilla med bromsen nedtryckt och vindrutetorkarna på.. då känner man vindrutetorkarna väldigt väl genom bromspedalen. Ingen stor grej men det är lite störande :-) Sen tar det typ en 10 minuter innan bilen ger full effekt vilket är lite jobbigt. Svårt att ge sig ut och snabbt visa prestandan för kompisar :-) Michelin runflatdäcken tycker jag är riktigt bra, greppar suveränt. Minst lika bra som de Bridgestone Potenza jag hade på min gamla 330. Dessutom spårar bilen MYCKET mindre än min gamla bil och den är inte heller mer stötig. Både min gamla och den nya har M-Paket. Tycker Anti Runflatmaffian överdriver en hel del. //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
Angående runflat mina Bridgestone runflat på 18" M-fälgar spårar VÄLDIGT mycket, i synnerhet på E4-an i mittfilen norr om Stockholm. Föresten varför måste ALLA som kör långsammare än lagstadgad hastighet på en trefilig motorväg ligga i mittfilen ??? Óch att köra om i högerfilen kostar böter, vet av egen erfarenhet. Janne E91 330D 2006 med Promotech CR5-box |
|
|
qdtjant: Antar att Michelin Pilot runeflats och 335ans hjulupphängning är mycket bättre då. För jag märker knappt av någon spårning alls jämfört med den jag hade på 330an med vanliga däck i samma dimension. //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
Hillstreet: Kan mycket väl vara så, .......då blev jag plötsligt väldigt sugen på en 335i .... :-) |
|
|
Även G-Power verkar ha nåt på gång, saxat från deras hemsida: "G-POWER performance kit G1 – Electronic optimization by motronic adjustment 335i – factory turbo, performance upgrade approx. 30hp / 45hp / 75hp incl. V-MAX release" |
|
|
marineutter: Nu ligger det bilder i min profil -> Länk //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
hillstreet: var det dig jag såg, som drog på ut från roslagstullrondellen i riktning valhallavägen? *håll till höger, eller gasa* Länk |
|
|
Hillstreet; Tack foer bilder (om du nu skyndande pa foer att jag ville se). Grymt fet bakifran med dubbla avgasspipor och M-paketet passar ju riktigt fint till touringen i svart.... Avundsjuk...:<, men snart kanske aeven jag drar runt i en svart 335 E91. Behoever dock 5-seriens plats..och jag har hoert att 5-serien kommer med en upphottad 335i motor.....vaentar lite... Enjoy you ride! |
|
|
mistafrizz: Om det gick fort och såg riktigt farligt ut så var det nog jag :-) Har hört att det finns en till svart 335iT i Stockholm, har sett en silvergrå också. //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
Heartware: E inte gruppköpet intressant längre? Hur gick det på E90 sajten att få ihop folk?? Det verkade ju vara flera som ville va med, eller e det lika bra o beställa en direkt som pea gjort? Får själv min Coupe vecka 19 och då vill jag ju inte vänta för länge på min Procede, särkilt efter ja läst om pea´s provkörningar som han skrev om här tidigare... Varför nöja sig med 300hk när man kan få 400:a så enkelt och utan att det syns?? Mvh: Roger.. |
|
|
Hej allihopa, Ber om ursäkt att jag ej har återkommit. Jag har börjat bygga på min egen bil nu och är i fullgång med att kapa och slipa. Lägger upp bilder om 2 veckor. Efter att ha åkt med PEA så kan jag intyga att procede fungerar. Det var en känsla av frihet. Bilen varva friskt och kraften är fullt kontrollbar. Tyvärr så måste jag meddela att gruppköpet ej blir av pga för få deltagande. Vi var nära men det räckte inte. Vi måste vara minst 8-10st. Jag tror att Vishnu är rädd att sprida detta till europa. Nyligen så har en kille knäckt deras mappningen. De jobbar för fullt med en uppdatering samt leverans till den inhemska marknaden. Jag kan rekommendera er att köpa procede direkt från deras site. Produkten fungerar felfritt i en EU spec. bil. Det som är synd är att vi inte har möjlighet att mappa bilen så den går ännu bättre. Hur som helst så försöker jag och PEA att försökta få Vishnu att komma förbi. Han har svarat till mig att han kan göra ett oplanerad besök i samband med sin semester senare på året. Ni som fortfarande tänker och funderar! - Just DO IT- |
|
|
Pratade med Sam Bilmode, de kommer att uppgradera den första 335:an inom ca en vecka, (finns personen som äger bilen här på forumet vore det spännande att höra vad du tycker!), funkar allt som det ska med den första bilen så kommer de att kunna uppgradera genom att man bara skickar styrboxen till dem, 3 arbetsdagar, klart! Effekten blir 340 hkr, vridet ökar till 450 nm tyckte jag att han sa. Detta är väl precis vad automaten klarar, låter spännande. Tydligen påverkas ej nybilsgarantin, service sker som vanligt hos bmw, no problem...coolt! |
|
|
Bubbla: Kan du höra med dem om det är Hartges ECU trim de använder samt om de lämnar garanti? Om svaret på båda är ja så är jag definitivt intresserad. Sam Bilmode är generalagent för Hartge i Sverige har jag för mig. //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
Japp det är Hartge, glömde nämna det. Garantin de lämnar ska vara 2 år/10 000 mil, om inte jag fattade det fel. Nybilsgarantin påverkas ej. Det låter onekligen spännande. |
|
|
YESSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ursäkta glädjeorgasmen. Vet du pris? Kan du kolla om de säljer Hartges LSD också? Mycket frågor nu. //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.