AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.359

Varför lyser Lampan även när man bytt bromsklossar?

Hur får man lampan som visar att man ska byta bromsklossar att sluta lysa efter att man bytt??
Slitagevarnaren har troligtvis löst ut, du kan köpa nya på bla mekonomen för 135kr.

Om slitagevarnaren inte har löst ut så kan du vrida nycklen i läge 1 eller 2 och vänta 30sek så brukar det nollas, och lampan släcks
Visa användare
1.935
VillaRosa
X3 2,0d 2007
BMWCS #04821
antagligen för att du inte bytt slitagevarnare. Om du gjort det och lampan ändå lyser, prova som Dubilidu beskrev ovan. Eftersom du inte angett vilken bil och årrsmodell du har är det svårt att ge mer hjälp.

__
Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta!
Tror det är samma på en 320i -93 (coupe), bromsklossarna verkar vara relativt hela, men lampan lyser ändå.. kan "givaren" vara trasig? Är det detta ni pratar om "slitagevarnaren"? Kan man nollställa på något sätt (det är en E36)?

Off-topic: Jag har fått "pixel" bortfall på färddatorn, hur ska man åtgärda det? Är det glappt i kontakten eller är något trasigt? Kan det räcka med el-rengörare och kontaktspray? Kan den bara ha blivit lös, är kontakten själv trasig?

VH/GiiX
Förresten passar på och frågar en annan sak med.
Tempgivaren på ovan nämda bil står konstant på rött i princip så det "är" något fel på givaren? Det är inte det att den går varm, men vad kan vara fel, och hur mkt kan något sådant gå på?

Mkt tacksam för svar.
VH/GiiX
Visa användare
1.981
Thorssa
Volvo V60 D4 AWD R-design -13
Slitagevarnaren fungerar såvitt jag vet så att det är en tråd som nöts av när belägget är slut och du måste då byta den för att lampan ska alockna.

Man ska sikta på att vara bra!
Jag kortslöt mina men fick upp felmeddelandet. Sen ställdes bilen av två månader och när jag kopplade på strömmingen igen var felmeddelandet borta, testa att nolla henne genom att ta bort minuspolen ngn timme.

Länk

/Thomas
Okej, så ingen lönt att byta tråd då om man inte bytar backar?

Ingen som har någon ide om tempgivaren och färddatorn? =/

VH/GiiX
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.