AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.129

Eftermontera DVD växlare i E65 som har TV och skärm bak

Pjotre
Hej!

Jag har en E65 -06 med TV och skärm bak, dock är det ingen DVD i bilen vilket hade varit önskvärt för långresor med barn. Någon som vet om det är möjligt för BMW att sätta i en DVDväxlare i bilen i efterhand med trådlösa hörlurar och det kittet? Någon som till och med har koll på vad det kostar i så fall?

da
77
dance23
320d Touring -13
740xd -11

20.275:- , går bara om du har navi proff samt TV funktion, fråga inte varför, det står så i BMW´s prislista tillbehör 2006. Montering tillkommer.
mvh
dance23
Pjotre
Okej, tack för svaret, bra att veta att det går... Upp till fru och dotter att vilja ha det då... ;o)

Jag hade samma fråga om en E65:a med BMW Individual-skärmarna bak (som sitter i ryggstöden). Med de kan väl inte ta 20' för DVD-växlaren (något hörlurskit eller annat behöver jag inte)?

Om de gör det, finns det då någon annan som har förslag på var man skall skaffa en DVD-växlare som funkar integrerat i bilens elektroniksystem? Och är det fördraget så att inkopplingen är lätt?
Min tanke var alltså att montera växlaren bak (som man gör i original) kanske jag skall tillägga.
Pjotre
Jag var inne på en firma som säljer DVD och stereoprylar till bilen och pratade med dem. Men dom sa att dom inte "kan" göra det utan en massa strul då BMW:s elsystem kräver omprogramering eller liknande...

Får du någon annan prisuppgift från någon BMW handlare så får du gärna höra av dig! Jag behöver inte heller något hörlurskit då det redan är draget och klart för TV.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.