|
|
|
|---|---|
Paap Reeder |
Länk Hej! En sådan häriga pryl har jag beställt. +/- 0,1 <-> 1,0 graders noggranhet. Jag tog med 2 givare (Batterikontroll ingår som std) á 650:- inkl frakt (brev) Som ni kan se finns ett antal varianter. Man kan ha slutväxeln, vxllådan, motoroljan, servooljan, kylvattnet + 2 ytterligare grejor som man kan hålla koll på. (Kanske spolvätskan ... vad vet jag?) På broschyren jag fick ser displayenheten "helt ok ut för montering i bil" Får min VH /// Paap R |
Paap Reeder |
... ursprungligen utvecklad för v.v plogbilar så det verkar inte vara någe smäck s a s. MVH /// Paap R |
|
Trevligt, det är alltid roligt att ha kontroll oh övervaka temperaturer och tryck osv :) Själv skulle jag vilja ha något liknande, kanske lite mer avancerat, som en liten datorskärm med massa olika motorvärden som presenteras digitalt á la flygplans modell. Ska du montera den i bilen? Är inte sladdarna lite tjocka att jobba med..? Men priset var väl bra, noggranheten är ju tydligen väldigt bra! |
|
|
Hmm, ser ju ut att bara vara en display och sedan en omkopplare för att välja in den givare man vill kolla på för tillfället. Det kan man säkert ordna billigare...) Jag hade nog önskat mig en variant där t.ex 4-6 givare visats konstant och samtidigt på en lämplig display. Har tidigare gjort just detta för värmepump och en del annat men med några billiga termometrar som såldes i 3-pack för 150:- eller nåt på sin tid. Enkelt att dra ut termistorn med lämplig kabel och försegla i t.ex en droppe epoxi. Nackdelen var att de bara gick upp till 50-60 grader om jag minns rätt. Se till att välja nåt med rätt givare och mätområde så kan man göra mycket matnyttigt på detta sätt. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.