|
|
|
|---|---|
|
Har hittat lite trådar men de va för gamla att skriva i, startar en själv. FInns det nått medel man smörjer på listerna? och i själva låset, för igår fick jag nästan inte upp dörrn.. när jag väl fick upp den så gick det inte stänga =),, tur att farsan har garage så ja kunde tina bilen där =) men som sagt... lite märken på olika medel till listerna, inget super dyrt bara =) *Stackars Coupe Som Fryser* | |
|
Köp silikonstift på bensinbacken och smörj in alla lister med det. Sen har du låsolja i låset. Har inte macken det så finns det på Mekonomen. //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
bensinbacken.. bensinmacken heter det.. //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
| Precis som hillstreet säger så smörj med silicon så fastnar inte dörrarna. I låsen brukar jag spruta 5-56 eller wd-40. Låsolja funkar säkert också. | |
|
Blev utskälld i en annan tråd när jag tippsade om silikonspray, men har använt det flera år utan problem. Tydligen rekomenderar inte BMW silikonspray... Hursomhelst, billigast hos Biltema om du har tillgång till en sådan butik heh. |
|
|
mixim: Vad menar BMW man ska använda istället? Lypsyl? :-) //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
| bmw har ett eget medel som dom påstår ä det bästa ,vet ej hur sant det påståendet är | |
|
Klövervaselin funkar finfint och ger inte lika mycket gnissel och ljud som silikonstift kan orsaka. Talar ur egen erfarenhet enbart. //Vad vore vinterkörning utan x?\\ |
|
|
Appelqvist: Om man tog det du skrev "out of context" vore det jäkligt skoj :-) //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
Inser det nu, tack för påpekandet =) *garvar* //Vad vore vinterkörning utan x?\\ |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.