|
|
|
|---|---|
|
Hej Är ev. på gång att köpa en 320is! Är det någon som har erfarenhet av dessa, eller som kan tipsa om vad man ska kolla på dem? | |
|
Se begguiden; Länk och sen gör du en sökning på 320is så hittar du massa läsvärt. Lycka till! M V H Stephan Min bil: Länk |
|
| Menar du E30 eller E90? | |
| Där fanns en hel del bra! Men är det någon som vet vad man ska betala för en sådan idag? | |
| Jag menar E30! | |
735 |
Har vart uppe en fråga ang. detta på värderingsforummet oxå. Med tanke på att priserna inte förändras speciellt mkt, skulle jag tro att denna fortfarande är aktuell. Tror en gick för 85´, kommer dock inte ihåg mkt om bilen. Men som STEPHAN sagt, SÖK! Det finns info... |
| Låter rätt om man kollar de två som finns till salu här! Det är den silvriga 90:an som är aktuell! | |
| acey, finns ej 320is E90, men 320Si däremot :P | |
| Är det någon som vet om eller när kamkedjan bör bytas? Man kan väl utgå ifrån att bilen blivit hört körd!? | |
|
Kamkedjan skall inte behövas bytas - beror som du nämnt själv hur ägaren/ägarna skött bilen och oljebyten framförallt. Men är det inget missljud så kan man ju byta vid 30.000 mil eller nåt sånt - mest för att vara på den säkra sidan. M V H Stephan Min bil: Länk |
|
| Är det något annat som man kan göra förutom att byta kedjespännaren för att, serva bilen för att "förhindra" krångel! Har tyvärr dåliga erfarenheter av mina tidigare BMW. Den ena rasade vevlagret, den andra toppen, den tredja kylare och topp, med andra ord, bara en massa problem, men ack den som ger sig. Har ändå förkärlek till BMW! | |
| Finns det några fler tips? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.