|
|
|
|---|---|
|
Idag slutade vindrutetorkarna torka. Stor felsökning företogs, och när jag precis lagt ner och skruvat ihop allt och skulle köra hem, så torkade dom ett halt tork, sen inte mer. Länkaget från armarna hade lossnat från där det sitter ihop med armen från torkarmotorn. Hur ska de sitta ihop? Jag tryckte ihop dom och det kändes ltie fladdrigt, och mkt ritkigt så gick det av igen. Sen satte jag ihop grejorna igen och trädde runt gummibussningen som sitter på länkagedelen, över en liten bit av armen som kommer från motorn. Det känns dock inte rätt, även om det kanske är det. Frågan är om någon kan förklara hur det ska sitta ihop? -- Markus | |
|
Hmm.. hittade den här Länk Det är alltså typ nr 6 på bilden som jag blev osäker på hur det eg ska sitta.. Annars får jag väl meka nån dag när jag har mer tid, och kan lysa ner ordentligt och se. -- Markus |
|
|
6 är ju bara en tätning. Problemet är att plastskålen som kulan sitter i är sliten, jag löste problemet genom att trycka i kulan utan tätning, sen tog jag en lödkolv och smälte plasten så den höll sig kvar, en stor fettklick runt det hela får agera som tätning, det har nu funkat i 3 år !!! |
|
|
Ja, jag tyckte också bara det är en tätning, men det funkade faktiskt att lägga den runtom :) Din lösning låter lagom sunkig annars - och det menar jag på ett bra sätt :) Synd bara att det är så trilskans trångt genom luftintaget och så mycket plast att plocka av innan man kommer åt ordentligt. -- Markus |
|
|
Jag löste det genom att borra ett hål genom kulan och plastkoppen och sen skruv med brickor på båda sidor. Har hållt i mer än tre år. Man måste vara noga med att borra rakt annars slits hålet upp i plastkoppen och man har samma problem igen. ///BMW - Was sonst! |
|
|
Jag ska ta den kreativa hjärnan med mig nästa gång i garaget så ska det nog lösa sig :) Igår var jag bara frustrerad över att det inte funkade, eller rättare sagt för att jag inte hittade felet förrän jag typ skulle hem.. -- Markus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.