AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
698

Kylarvätskeläckage på 325i - 92, kan inte lokalisera läckaget,

wy
20
wyp0x
BMW 325i
Hejsan, min bil tycks läcka kylarvatten på nått sätt.. fast inget synligt ur slanger eller dyl.. dock är det blött runt expansionskärlet när jag öppnar motorhuven, (fast bara om jag kört inte bara haft bilen igång) kan de bli övertryck? nånting verkar väldigt fel, finns de nåra "klassiska" bmw sjukdommar kring detta? vad kan annars vara boven? SNABBA svar tack.. är i stort behov av fungerande bil

// Tobias "tobbelito""wyp0x" Lindros
En klassiskt läcka brukar vara kopplingarna till termostathuset. Att det läcker därifrån är inte ovanligt har bytt på min. Kolla även så att du har dragit åt "luftskruven" i plast som sitter brevid kylarlocket.
wy
20
wyp0x
BMW 325i
Luftskruven är åtdragen, den har jag kollat 100 gånger. haha..
och runt termostaten är de vad jag kan se tort och fint.. är lite inne på om vatten smiter ut i locket på expansionskärlet, har båda o-ringarna kvar, fast dom kan ju vara dåliga och inte göra sitt jobb..?
du har inga andra konkreta trevliga tips? :)

// Tobias "tobbelito""wyp0x" Lindros
Visa användare
431
Appelqvist
E70 X5 35sd -08
Du skall byta själva expansionskärlet, den genomskinliga plasten blir inåtbuktad runt botten med tiden och det kommer kosta dig ca 400:- i material (kärl + bottenpackning) att byta det själv är enkelt, men du måste vara noggrann med luftningen efteråt.

Länk

Du behöver nr 2 och nr 3 på länken. Nr 4 & nr 8 är inte fel att byta dom heller.

Detta sker på i stort sett alla m50/52 motorer runt 20000 mil. Givetvis inträffar läckaget vintertid när temperaturförändringarna är som störst.

//Vad vore vinterkörning utan x?\\
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.