|
|
|
|---|---|
| Jag har för högt laddtryck, mellan 1,5 - 2 bar, har bytt laddtryckssensorn ingen skillnad. Några tips? | |
rsarits |
Kärvande wastegate? Jag hade en Peugeot 505 turbo, visserligen bensin, på denna så gick slangen som styrde wastegate:n av, torkade av värmen och åldern. Då laddade den för mycket, uppåt 2,5 - 3 bar. I mitt fall så löste en säkerhetsventil ut, då wastegaten inte fungerade alls, i ditt fall kanske den som sagt kärvar. Det finns säkert folk här på forumet som kan mer om turbobilar. |
| Finns ingen Wastegate på dessa, här justeras avgasvingarnas läge och det tror jag funkar. | |
|
paa: Antagligen har du löst ditt problem för länge sen men om du inte gjort det så säger jag bara en sak, but turbo... Hade samma med min, bytte typ allt... innan jag bytte det enda som hjälpte, turbon... hej hej DieselDanne |
|
| Helt rätt, ny turbo monterad, betydligt bättre vrid, tycker ändå att efekten varierar lite men är inte säker då det isåfall är ytterst lite. Tycker i alla fall att jag har för hög dieselförbrukning kommer inte under litern vid blandad körning. | |
| Min turbo "visslar" vid 1700-2000rpm gör era det också? Den är hörs knappt annars, förutom i nämnda intervall | |
| jag hör inte min turbo alls.... Kanske ingen finns.-) | |
| Kolla så du inte har ett litet luftläckage på trycksidan. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.