AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
1.915

Saknar nyckel till låsmutter

Visa användare
14
leasken
320i -85
Hittade ingen bra avdelning att lägga det här i men det fick bli här.
Saknar som sagt min nyckel till låsmuttern nu när det var dags att slänga på vinterdäcken. Undrar nu om någon kan hjälpa mig identifiera nyckeln som behövs. Har inte tagit någon bild än, men det kommer. Muttern ser iaf ut ungefär som en blomma. Är fem- eller sexkantig med "blomman" nedsänkt i muttern.

Tacksam för hjälp.
Visa användare
1.935
VillaRosa
X3 2,0d 2007
BMWCS #04821
om du har BMWorginal kan du åka in på BMWverkstan, dom har en sats med alla nycklar. Så provar dom sig fram till vilken du ska ha.

__
Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta!
Visa användare
14
leasken
320i -85
Nae, det är inte originalfälgar, men iofs kan bultarna vara det.
Bl
479
Blomman
525D F11 M-Sport -11
118D E87 -09
Prova och åk till en gummiverkstad. Dom brukar sälja låsmuttar och är det av samma modell så kan ni prova olika nycklar och se om nån passar. Brukar inte vara så många kombinationer på dom.
Visa användare
14
leasken
320i -85
Okej, ska testa! Tack för hjälpen
pe
554
perf
320xd e91 -09
Slå (med slägga) på en hylsa som passar, lossa bulten. Enkelt.
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Jag hade samma problem då mina låsbultsnycklar blev stulna vid ett inbrott i bilen. Den ena låsbulten var BMW, så det hade BMW-verkstaden nyckel till. Det andra låset var av märke McGard, som tur var hade jag kvar förpackningen med kontrollnumret så jag kunde beställa en ny låsnyckel från Tyskland. 18 Euro inklusive frakt kostade den.

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

Visa användare
14
leasken
320i -85
Jaha, dags för lite uppdatering här känns det som.

Eftersom att det var så trångt kring bulten funkade inte förslaget med hylsa och kraft och inte heller kom man in med en svets för att få fast en annan mutter och sen lossa den. Utan jag åkte till en däckverkstad här i staden, ska inte nämna vilken, och bad dem om hjälp. Javisst sa de och satte en "felgängad" hylsa kring muttern och drog. Pang sa det så sprack den och så var det adjöss för dem. De hade visat hur mycket de kunde.

Det slutade med att jag gjorde ett avtryck av muttern, eftersom jag inte har en aning om vad det är för märke på den, kan vara biltema eller liknande, och tillverkade helt enkelt ett verktyg som passade där i. Borrade bort centrumtappen och placerade verktyget i muttern, och voila! Problemlösning på hög nivå. Ska tilläggas att muttern var "femstjärnig" men jag använde mig bara av två av "spåren" för att lossa den.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.