AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
875

Klunkande ljud

Wa
39
Wassen_
323i -98 e46
Har nåt klunkande ljud från framvagnen. Det hörs om man åker sakta på ojämn väg. Vad kan det vara? Har hör talas om en oljefylld behållare innanför höger framdäck, om det kan ha med saken att göra.
Mest troligt är det ett pendelstag som glappar, brukar höras mest i låga farter på ojämn väg.
Finns ett gör-det-själv här på AP.
Wa
39
Wassen_
323i -98 e46
Ok, har innhandlat nya stag nu. Kan nog vara det som är felet, den är lite orolig i höga farter, vandrar lite över vägen.
Ex
940
ExHonda
325i Coupé -94
528i Touring -97
Jaj tror mer på spindelleder som är slut. Eller detta samma som pendelstag?
Iaf så var det spindelleden som var slut på min bil när fixade detta.
Lyft framvagnen på bilen sedan "jucka" i hjulet (kl 9-3 och 12-6). Känner du att det glappar så vet du iaf att det är en led som är slut.
Wa
39
Wassen_
323i -98 e46
Har nyss bytt länkarmarna på båda sidor, trodde också det var felet men ljudet var kvar.
B-
436
B-M
Bmw 528IA T -00
Jag hade samma problem med min bil för ett tag sedan, och då var det stabilisatorstagen som var slut (Det är väll samma som pendelstag tror jag?).
Inte speciellt svårt/dyrt att åtgärda.

/ Leon
Mycket vanlig... det är som B-M och rikrules säger, stabilisatorstagen också kallade gnällspikarna som är kass.. Billigt och lätt att byta själv.
Wa
39
Wassen_
323i -98 e46
Har bytt stag på ena sidan nu. Mycket enkelt att byta förutom sönderrostade gängor, men enkelt avhjälpt med tigersågen. byter andra sidan i morgon.
Wa
39
Wassen_
323i -98 e46
Så nu är det bytt på båda sidor och inte ett enda missljud! Blev lite mer direkt i styrningen nu också! Tack för hjälpen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.