|
|
|
|---|---|
|
Hej alla! Har ett problem... Vet ni nåt bra sätt att fastställa vilket topplock man har? Jag har en topp gjuten 87, troligtvis från en 318i, undrar om detta passar på en 2002 Tii -74? Om inte, vad är skillnaderna? Mvh CS | |
| Nån? | |
|
Ja sålänge ditt topplock INTE hör till en 318M40 så ska det väl passa mer eller mindre rakt av. M10 hör ju till BMW längst producerade motor genom tiderna (med rötter från 60talet) och inte mycket blev förändrat genom årens gång. Men man vet dock aldrig, något kan diffa, men vanligen brukar man kunna kombinera, vet tex att till min 323E21 med M20 motorn så passar även en topp från 323E30 som ger lite bättre flöde och markant med effekt enligt ryktes sägen. |
|
Eliminator |
hejsan... Kolla bara så att det inte skiljer sig, att spridarhålen sitter i toppen, (om dom sitter i insugsrören), och tvärtom. Råkade hända mig då jag beställde en topp. där fanns inga spridarhål i toppen, vilket jag behövde. dvs. Om spridarna sitter i toppen så kolla att hålen finns. BMW Nothing else |
|
Var försiktig så inte kolvarna slår i toppen, .Tii-kolvarna har en annan form på upphöjningen på kolvtoppen än kolvarna som är anpassade för den nyare toppen. Mao, det kanske inte passar, prova att lägga modellera på kolven, lägg på toppen och dra runt motorn för hand. /Anders C |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.