AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.593

Misshandel av en M3:A

Sida 1 av 2
viobebe
På hemsidan zon-bil,där det finns massa filmsnuttar inlagda bl.a från brostugan i Stockholm,finns klipp av en avusblå M3 där han burnar "spinner" runt i flera minuter.Tycker detta är totalt onödigt,okej folk får köra hur de vill med sina bilar,men man tycker nästan synd om bilen.Körs de flesta M3:or så här hårt eller? Bilen inbjuder trots allt till hård körning.
BMW E39
Tjena Viobebe!
Jag måste hålla med dig! Jag har sett flera filmer med bl.a. M3:an som sladdar runt på höga varv i flera minuter eller kör fram och tillbaka på samma sträcka och växlar vid 7000 (typ) varenda gång! Det är synd om de bilarna! Om nu alla M3 ägare kör på detta vis kan jag inte svara dig, men vem är inte gasglad då man rattar en M3:a?

Mvh
Matteus

"Målet är ingenting, vägen är allt" :)
Fi
113
Fischer
M3 3,2 Coupé -99
Alpina B3 3.0 -95
Tycker att M3:an har sån kraft långt innan 7000 varv att det är rätt onödigt att äns varva dit.. Jag VET att inte alla M3 ägare plågar sina ögonstenar.

---> M POWER <---
Har också reagerat över den filmen, jag blir bara irriterad när jag ser den, stackars sate som köper den bilen.
Precis som Fischer säger så finns det tillräcklig med kraft innan.

Ola

netsix
Ni har en M3 E46 som burnar loss ganska friskt på www.dtmpower.net oxå.

/netsix
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Netsix: GRATTIS TILL GUBBÅLDERN i efterskott.
käppar rekvireras från hjälpmedelscentralen:))

MVH
Hasso
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Är det allvarligt talat "misshandel" av en bil i den klassen egentligen? En BMW M3 ska väl tåla det, eller?

roadZter
netsix
hasso

Tackar. Men man är väl så gammal som man känner sig, dvs 20.

/netsix
Peter
här har ni som gillar se m3:or som bränna däck en till film:

Länk

(om nu någon missat)

mvh PETER
CE
221
CETE
M3 Cab -03
325i -05
Vet inte hur andra behandlar sina bilar men jag kan säga att jag har ägt min M3:a i mer än två och har inte spunnit en enda gång med den, förutom när det har släppt nån gång vid gaspådrag. Ganska omotiverat att spinna med däck som kostar en hel del pengar. Om det är så kul att spinna skaffa en gammal bil och spinn... Det är min åsikt i alla fall...
Visa användare
817
BMWCoupe
525iM Touring 2003
Jag håller med dig CETE! Tycker det skulle göra ont i både själen o i plånboken...
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Jag håller med om att spinna loss och spela allan känns både onödigt och barnsligt.
Men kom igen, lite hjulspinn klarar en bumse av (inte minst en M3:a) utan att bli sönderkörd.
Nu pratar jag inte om "femminutersburnouter", utan lite hårdkörning. Vad har man annars en M3:a till om man inte prövar dess gränser nån gång ibland?

Hoppas Ni förstår min syn på detta utan att ta det som ett påhopp...

Mvh
Anders S.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Jag tror inte dom menar vanlig hårdkörning och hjulspinn anders utan just det du tog upp 5-10 minuters cirklar. Tror det kvittar om det är en m3a eller vilken annan bil som helst bilen går ju faktiskt farm om man står still men ändå har 8000 varv på mätaren.
Ri
825
Ricke
540ia -97
1602 -71
Jo det är ju dyrt!!!Köpte nyss nya däck till min M3.a för ca:8000:- märket är Toyo så nu kör man lungt för att inte slita ut däcken i förtid :)
Däremot är det väll okej om man burnar med 14" däck på en gammal bil...
Mvh Ricke
BMW E39
Sladda och burna är kul enligt mig, men gör det aldrig. Har under mitt år med BMW:n aldig sladdat, kan själv knappt tro det! Men dagen innan jag bestämt mig för att byta däcken då jävlar! :))

Mvh
Matteus
gu
394
gurr
M5 -95
äh, fullt ös medvetslös...
Go
52
Godsägarn
Z3 2,8-99
Hur fan kan man låta bli att burna...då har man missat hela poängen med BMW...köp ett framhjulsdrivet transportmedel istället å fis runt med, redigpellar!!!
Ja
285
Jantte
523iA Touring -99
535i -87

Håller me om att det kan vara skojigt att burna, men skulle inte själv få för mig att utsätta min pärla för nåt sånt. Det blir ju en hel del påfrestningar för koppling, växellåda, bakaxel, bussningar osv....

Jan
BMWCS # 3966
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Kör ni i 50 km/h på landsvägen också för att slippa alla "påfrestningar"? BMW klarar av och är byggda för att tåla tuff gatkörning enligt min mening. Om man sedan vill burna eller inte är en annan femma...

roadZter
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Att burna i 10 minuter non stopp påfrästar nog bilen med än att köra 150 mil i 140.

Klart att en m3a tåls att köras även burnas om man nu tycker det är så himla roligt. Och bilen slits mer är det något mer att disskutera? Var och en får göra vad dom med sin bil så det är bara att burna om man nu tycker det är det roligate i livet!
hej!
angående M3:an som gör donuts vid brostugan,
kan jag bara säga att det var 2 st repor
på vardera 10-20 sekunder max.(jag var där)
så 5-10 minuter låter lite i överkant.

/kalle
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.