|
|
|
|---|---|
|
Hej! Är i fart med att köpa nya fälgar å däck... Undrar då: Nog ryms väl 9*19 et20 runt om lugnt på en e38? Med 245/40 däck? Bemari Tästä ei tuu mitään... | |
|
Glömde... Om någon har någon bild på en e38 med 9*19 å typ 245/40 däck skulle jag gärna ta del av de bilderna... Är lite osäker på hur det börjar se ut osänkt...!? Bemari Tästä ei tuu mitään... |
|
Conan999 |
Hej. Kommer nog inte bli några problem med att få plats, särskilt inte bak. Conan999 |
|
Nej, bak är jag inte orolig... ofta har ju folk 10" bak, men då har de oxå haft typ 8,5 fram... därför blev jag lite fundersam..!? Och jag vill ha samma runtom så jag kan kasta om ifall jag vill det..!? Bemari Tästä ei tuu mitään... |
|
Conan999 |
Jag är rätt säker på att 9 tum funkar bra fram på din bil med rätt ET. Jag har 8,5 fram på min 530 och då finns det fortfarande mer plats. Conan999 |
|
Jag har 9"x19" med 255/40, et 20 runt om. Funkar kanon. Det är dock inte mycket kvar innan däcket tar i fjädertallriken fram, dock tillräckligt !! Mvh / |
|
|
Krut-Ove: Bilder skulle uppskattas... ! Bemari Tästä ei tuu mitään... |
|
|
19" och 9" breda fram med 245/45 och et 24, utan sänkning. Fyller hjulhuset bra och tar ej i nånstans nångång. Länk |
|
|
Bilder skulle som sagt uppskattas... Börjar lite fundera ifall 245/40 blir för låg profilt!? 255/40 eller 245/45 skulle ju hjälpa lite, men jag vet inte om de däck jag tittat på fanns i de dimensionerna..!? Bemari Tästä ei tuu mitään... |
|
|
Weiss-> 245/45/19 ser ju minsann inte farligt låg-profil-aktigt ut... Kanske 245/40 nog e ok då också, jag menar, skillnaden e ju inte så stor: 245 * 0,45 = 110,25 245 * 0,40 = 98 Mao en dryg centimeter... sen är det ju säkert lika mycket beroende av däckfabrikat... brukar ju vara rätt stora kastningar fastän specsen e dom samma.. Bemari Tästä ei tuu mitään... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.