AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.561

Pris på oljeservice hos BMW verkstad?

Ska ha in bilen på 17000 mila service, har för mig att det bara är en olje service... Nån som har koll på vad det brukar kosta hos BMW? Jag ska inte lämna in där eftersom jag har en lokal verkstad som servar, vill bara ha nått pris att jämföra mot så jag inte blir lurad.
Jo
58
Joney
BMW 325IA -91
Jag ska byta min bmw e36 325a på speedy 840;_ för 5 liter helsyntetisk statoil olja och såklart oljefilter. Tror de duger..Men undrar också om någon vet nåttbättre alernativ?
An
69
Andreas6019
E46 320iM Touring -02
2500kr betalade jag på Bmw i Karlstad då ingick microfilter, oljefilte, olja och avläsning av felminne.

Visa användare
359
alex_86
bmw 328 95
1400 kr hos Autoteknik i kristiantad

olja = 0-40 castrol eage sport 6.5 liter

olje filter ..

Okej, nå men då har jag ju lite att gå på iallafall... Han jag ska ha in den till vet jag brukar ha mobil-1 för det mesta om det nu har någon betydelse? Mår motorn bättre av någon annan slags olja?
An
143
AndyE30
BMW 520dA Touring -12
Hmm.... bättre alternativ? Göra det själv kanske..? Visst, man får ingen stämpel i boken men på en så pass gammal bil (-92) så tvivlar jag på att det påverkar priset vid försäljning. Spara kvittot på oljan och filtret så är det löst. Måhända att jag tycker detta för att jag är student, men oljebyte är inget svårt ingrepp...

Das leben ist kein probelauf!
De
165
DeWa
328iAT -96
Joney, är inte 5 liter lite i minsta laget i en 325a? I min 328a ska det i 6,5 liter .. ;)
Visa användare
359
alex_86
bmw 328 95
dem säger att TWS oljan är det msn ska ha för att få tyst på trickandet .. eölöer 10-60
Få tyst på tickandet? Vilket tickande? :)
2564:- för min 2,8 på bmw sthlm.

Sökte lite på forumet och det verkar som om valvoline synpower ska ha goda egenskaper för att reducera tickandet...

Länk

/Thomas
Handlar nu iofs inte om topicen men satan vad snygg bil du har tussipupp :)
fo
140
folkeorg
320i Touring -99 (E36)
1800kr skulle de ha i Östersund för en 320i (E36).
Köpte filter och oljepluggspackning för 144kr istället.

Hur noga är det med val av olja egentligen? Helsyntetisk räcker väl?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.