|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
den handlaren har ju ingen koll, läs annonsen :) massage i ratten :)) 19 " individual fälgar, nä 20" M eker 101. |
|
|
Hej Har precis fått min 730 d och är än så länge väldigt nöjd, min första diesel- bil, är mycket positivt överraskad. Funderar på chip tuning, har ni goda råd? |
|
|
Uppmärksamt där WAN. De kunde ju åtminstone kunnat beöda sig att ta nya bilder. 549 tkr, Dream on !! Vore kul att ringa dem och fråga lite historik på bilen. /Ronin |
|
Pjotre |
Hur upplever ni som kört E65 en tid den som vinter bil? Kan man ta den från Göteborg upp till Sälen? Jag har länge haft SUV:ar Mercedes ML, Range Rover, Volvo XC90 osv, så jag är inte så van vid bakhjulsdrift och dubblösa vinterdäck... Vad säger ni, kommer jag fastna med den i Sälenbackarna eller funkar den även där uppe? Jag har ju även en 530xd som vi kan ta men har svärföräldrarna med så vi vill gärna åka så rymligt som möjligt... :o) |
|
Min erfarenhet är att du måste ha riktigt bra vinterdäck, dvs. nordiska och helst dubbade för att bilen skall vara riktigt bra i vinterföre! Jag har Pirelli 245:or som inte är så mycket att skryta med, tyvärr så blit ju priset så högt för vinterdäck till E-65 så att byta ut friska däck känns lite slösaktigt! När nysnön ligger tar jag Audin eller Landrovern istället, båda har dubbdäck. |
|
Pjotre |
Okej, så du tycker jag skall ta 530xd eller låna min inbytta XC90 av min underbara bilhandlare i stället? Förstår jag dig rätt då? |
|
Jag har inga bra erfarenheter av odubbade däck till 745an, Dunlop sp3 winter tror jag de heter som sitter på, efter förra vintern. Denna vinter ställde jag av 745an och köpte nya hakka dubbade till 728 och nu går den som på räls. Så dubbade däck är nog att rekomendera. Kollade lite priser innan jag ställde av 745 och jag tror att det endast var Goodyear som tillverkade dubbat i rätt dimension till 745an. Jag vill minnas att antisladd, vad det nu heter dsc eller något annat med 3 bokstäver, grep in ganska häftigt och inte alls lika mjukt som på 728an. Effektivt är det kanske, fick bredsladd på E4an med någon retursladd och jag stannade kvar på vägen i rätt färdriktning utan att snurra och de var ju bra, men obehagligt var det innan man vant sig. |
|
| Det finns Hakka 4, 245/40R18 97 T XL som har en rullomkrets som är 3,6% mindre än originaldäck. Du får ha en skillnad som är mindra än +/- 5%. | |
| vi har odubbade vinterdäck på vår bil... tycker det funkar helt ok har inte haft några problem ännu, kommer dock inte ihåg vilket märke det är på dem... | |
| Jag kör med odubbat och har aldrig haft några problem på vintern, tycker E65 ligger väldigt stadigt på vägen, om man försöker provocera den med alla hjälpsystem inkopplade så bitar den av tvärt, lite ovant i början men tryggt att veta att den verkligen är med. | |
| Kör med sommardäck o de går hur stadigt som helst :) Ska självklart inom kort byta . Kan också tillägga att de är den goaste bil jag någonsin har ägt . e38 känns ljusår äldre .. | |
| Ja min går också hur stadigt som helst med sommardäck, i sommarföre! Men det var ju inte det som diskutarades! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.