|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag har en Bmw 530ia -93a Jag är lite orolig över min låda så jag tänkte kolla om någon har en fundering av vad det kan vara. Symptom 1.När jag skall köra vidare efter kraftig inbromsning hittar den ingen växel direkt. 2.När jag stannar vid rödljus kan det hända att den lägger sig i neutral med växelföraren fortfarande i Drive. 3. Vid vissa tillfällen kan backen ta lång tid på sig att gå i. Det skall tilläggas att den växlar mjukt när den uppför sig väl. Fråga nummer 2 om det skulle visa sig att lådan e kass: Från vilka modeller kan man plocka automatlådan ifrån? 540?730?740?osv...Jag vill att den skall passa utan modifieringar. Väldigt tacksam för svar. | |
|
Det är väl dom berömda plastkulorna som börjat spöka. Det är då risk för att det behövs en dybar renovering av lådan omn du int är väldigt bar på att meka och kan byta ut plastkulorna själv. Söm på temat automatlådor och plastkulor. Finns nog mycket att läsa om det |
|
|
det var 540 modellen som hade problem med plastkulorna och om jag har förstått det rätt så har inte 530 lådan dessa kulor då det är en helt annan låda. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.