AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
1.814

Lite funderingar kring bildelsimport från usa

ca
282
carlsson535
328ic-97
528ia-97
Funderar på o ta hem lite grejer från usa, men har lite funderingar på det här med skatter,tullavgifter, leverans o allt va det är, har hittat fälgar, framvagnsdelar m.m till mycket bra priser på ebay.
Så om det är nån som har erfarenhet av detta så dela gärna med er.
Och det gäller nya delar.

Tack på förhand!
ju
282
jugga
520d 2017
330xd touring m-sport -20
Mustang GT -18
Kontakta säljaren för offert på frakt, finns olika alternativ och det är stor skillnad på pris och firma. Billigast är båt, tar 5-6v. Finns också flygfrakt där du får grejerna på ett par dagar.

När grejerna är här får du betala tull på värdet av varorna och frakten samt en expeditionsavgift på 100kr. Tror tullavgiften på bildelar är ca 10%. Värdet på varorna anger säljaren i frakthandlingarna, lågt angivet värde = lågt tullvärde. Ibland gör tullen kontroller om varornas värde överstämmer med uppgivet värde.

På totalbeloppet får du sedan betala 25% moms.

Jag tog alla hem alla slitdelar i framvagnen till min m5:a, slutnotan blev drygt 4000 :-

Brukar också beställa delar till crossen, slutpriset brukar då hamna på 50-80% av priserna i sverige.
ca
282
carlsson535
328ic-97
528ia-97
Tack för snabbt o bra svar!
Gr
133
Grimm
320i -99
Jag lyfter tråden lite.

Funderar på att Importera Breyton Imagine fälgar från USA eller Tyskland.
Men var på nätet hittar jag försäljare i USA eller Tyskland som säljer Breyton, BBS, AC Schnitzer?
Har bara hittat ett ställe och det levererar inte utanför USA/Canada som det verkar. www.tirerack.com heter det.

Behöver lite tips på sajter.
Tack på förhand.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.