AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.107

Värde på min 530 M Touring 01a

BM
385
BMW64
520dA Touring M-sport -10
325 M-sport cabrio -02
Tänkte kolla vad ni i panelen tycker om min bil och vad den kan tänkas vara värd. Jag har den ute på Blocket, Länk.
Jag har fått bud på den men vill kolla vad ni gurus säger.
Jag har ingen panik att sälja då jag egentligen tycker att denna bil passar mig väldigt bra...men jag vill ha en Alpina och i så fall måste denna bort.
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
jag tycker inte du ligger fel till prismässigt, den är ovanligt välutrustad för att vara svensksåld och har inte rullat speciellt mycket. är skicket så bra som den ser ut borde den inte gå mycket billigare. Du kanske får räkna med att släppa den för runt 160', men lägre en så tycker jag inte att du ska behöva gå.

Å andra sidan börjar nyare (tex ett par 525 iT 04:or som har varit uppe till diskussion) E39-touringar krypa under 200, och då är det svårt att få ut 170' för en -01:a.

mvh Johan
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Jag tycker 170kkr låter för mycket. Abbe här på forumet gav väl 189kkr med nya s-däck för en 525it-04(E39) med m-pkt och navi, hos en handlare bör tilläggas. Denna bil har visserligen större motor men är 3 år äldre och gått ett par tusen mil längre om jag minns rätt.

Kanske runt är rimligt 160kkr som Johan säger.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Nu är jag kankse partisk i målet ;) men jag tror också du ligger ganska rätt i din annons och du bör kunna få ut detta minus normalt prut.

Som Johan säger så är den ovanligt vältutrustad för att vara svensksåld och bör såldedes tilltala den skara köpare som gärna vill ha utrustning men inte gärna köper direktimporterade bilar.

Lyckar till!

___
//Ulf
th
105
thepe
520iM -10
Det står i annonsen inget om klädsel i bilen eller om det ingår vinterdäck och hur ser serviceboken ut. Räkna inte med mer än 155' I övrigt tycker inte jag att den är speciellt utrustad utöver en "vanlig" M-sportpaket + Komfortstol och glastaklucka.

Thepe
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

thepe: även om det inte är så mycket utöver standard för M-sport så är det ändå ovanligt med svensksålda som har:
- elstolar och speciellt komfort
- glastaklucka
- webasto
- avtagbart drag
Min importerade har mer utrustningväg även om jag gärna hade haft de två sistnämnda punkterna ovan.

Klädsel får man väl anta vara alcantara.

Jag tror på mer än 155' men jag har inte följt prisutvecklingen på dessa bilar de senaste månaderna så jag är nyfilken. Hoppas BMW64 lägger ut facit så småningom.

___
//Ulf
BM
385
BMW64
520dA Touring M-sport -10
325 M-sport cabrio -02
Får komplettera lite:
klädseln är ljust skinn.
serviceboken ser givetvis bra ut, allt är gjort
bakluckan bytt på garantin sommaren 06, hade ett litet
rostmärke på ca 5*5 mm under kanten mot shoppingluckan
vinterdäck har jag inte till den, bilen står avställd i garage
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
glöm inte att autoamtlådan säkerligen gör 10 lappar även på en så pass gammal bil. sedan är 530:n en helt annan bil än 525:an, det borde skilja 15-20' kr mellan dem. vet inte om det gör det i praktiken, men det är ändå en avsevärd skillnad.

mvh johan
Testa och annonsera. Får du inget napp på 171KSEK får du sänka och/eller byta annonsteknik. Själv tror jag runt 150KSEK kan leda till en hyggligt snabb affär. Vill du ha mer får du chansa att bilen inte hinner sjunka mer än du kan få ut över min nivå. Generellt tror jag att det är svårt att få ut vettigt betalt för sex år gamla bilar på den här prisnivån. Speciellt som det inte är aktuell modell heller. Lycka till med försäljningen!!!

Go
750
Goldcom
328iA M-Sport -13
911 Carrera 4 GTS -18
Tycker faktiskt priset känns ganska vettigt med tanke på att du inte har någon större brådska att sälja den. 170 minus vanligt prut känns rimligt.
Tycker bilen verkar vara perfekt utrustad förutom avsaknaden av Navi och pdc.
Dock skulle jag nog fixa till några saker i annonsen.
-Skriva att service alltid gjord hos Bmw (om den nu är det)
-Några fler bilder bakifrån/interiört.
-Ser ingenstans att bilen har skinn (detta kanske ingick i komfortstolarna?)
-Kanske också skulle ändra priset till 169' om du ändå gör ändringar i annonsen då detta känns så mycket billigare än 171'.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.