|
|
|
|---|---|
|
Är på väg att köpa en 518i -91 Mycket fräsch, svensksåld, 17000mil, nyrenoverad motor efter kamremsbrott. Finns det något speciellt att tänka på jämfört med de 6 cylindriga motorerna? Mvh. Matte | |
|
jag har en 90:a som gått 36000 mil,har haft den i 5 år, går fortfarande som en klocka, viktigt att den är välservad. Största problemet är nog just kamremen som bör bytas var 4000 mil. Den är ju lite slöare än 6:orna men går väldigt mjukt och fint, och drar lite soppa, min ligger på 0,8 liter per mil vid blandad körning.Det vill gärna dyka upp rost vid tankluckan, men det gäller alla e34:or CHS |
|
|
Jämfört med sexorna o uppåt,så har oftast 518i körts på ett lugnare sätt vilket gör att man kan hitta många fina exemplar till salu..... Mekaniken slits då ej på samma sätt. Det största felet tycker jag är just att kamremmen måste bytas så ofta för undvikande av haveri. OK! det är ingen raket men det har man ju redan listat ut,eller hur? Mvh Janne. |
|
|
Nej, någon raket är det inte, det är jag inte ute efter nu längre heller, man åker ju Citroën Xantia 1,8 just nu också, så att man har blivit van. Men måste medge att exemplaret jag ska köpa är otroligt pigg, det hände oväntat mycket när man tog i lite grann, och det är inte fel. Ett sportfilter på det, så är jag nog väldigt nöjd. Mvh. Matte |
|
|
Tilläggas bör att fr.o.m 95 monterades kamkedja även i 518i. Det understryker problemen med kamremmen... Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.