|
|
|
|---|---|
|
Måste kolla upp pumpen, men först relät, var sitter det och vilken färg har det? The Dude | |
| upp | |
| sitter den inte under baksätet?är inte riktigt 100% säker... | |
|
Hej Dude, Hade samma en gång på min -93:a 540iA. Relät sitter under huven, på höger sida under det skruvade locket där boxarna sitter. Måste ju vara samma på din? Man få lyfta bort boxen/arna har jag för mig. Sen sitter ett/flera bosch reläer... Hoppas det hjälper dig ! Hälsn/Peter. |
|
|
Tjenis ! På en 525:a sitter de precis som sagts längst bak till höger under huven, de sitter i en stor plastburk med ett plastlock med 4 skruvar. Jag tror att de e mitten reläet, annars tror jag att de sitter en lapp med layouten under locket. Jag fixade ett liknande problem åt en polare, då var de utgången på databoxenn som styr reläet som var trasig så för honom blev de en ny databox. Du kan testa genom att ta bort reläet, kolla på märkningen på de vilka stift som är själv "strömbrytaren" oxh sen koppla en sladd mellan dessa stift i reläsockeln.När du sen slår på tändningen så ska pumpen gå igång. Man hör den om man lyssnar längst bak vid tanken. Surrar pumpen så är de antingen reläet eller databoxen som är paj, surrar inte pumpen, behåll sladden koppla och mät med en voltmätare mot chassit, de ska vara 12V på sladden. Är de inte de är de nån säkringen eller sladd som är paj. Är de 12V där så är de med största sannolikhet fel på pumpen. Du kan ju även mäta spänningen i kontakten till pumpen, för att se så att inte sladden dit bak har gått av. |
|
|
den gick igång när vi slog på tanken, då e det väl fel på pumpen? Men hur många gånger kan man slå på tanken när pumpen lägger av innan man måste byta pump? The Dude |
|
|
Jag tror iof inte att de e fel på pumpen om den gick igång när du slog på den, utan att det är glapp i sladden / kontakten. Men man vet ju aldrig. Ja ... hur många gånger det funkar går ju faktiskt inte att svara på. Det är nog bättre att försöka klura ut vad som egentligen är fel. // Anders |
|
|
det är det att verkstadsfolk har sagt så att man kan slå till tanken om pumpen lägger av, hört från flera olika personer. The Dude |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.