|
|
|
|---|---|
|
Har fått lite krångel med min halvljus automatik på min E60. Har ibland själv vridit och stängt av halvljusen efter körning och nu så funkar inte halvljus automatiken längre, dvs jag måste själv vrida och stänga av ljusen varje gång efter jag stängt av motorn... Någon annan som stött på samma krångel? bilen är sv-såld och har ej tidigare krånglat med ljusen, är det någon säkring som gått eller någon inställning? Man kan tydligen vrida ut ljus reglaget och trycka in denna, ska det vara så? | |
|
Om du går in i menyn så kan du välja halvljus automatik. Jag brukar ibland stänga av halvljuset med vredet och har inte haft problem med att få det att funka igen. Kan det vara så enkelt att du har reservnyckeln och att det inte är inprogramerat på den? |
|
|
Daytime Runninglights heter det i iDriven. Ställer du den i Off och vredet i A så tänds halvljuset när det blir mörkt och är släckt när det är tiiräckligt ljust. Normalt skall vi ha den i på ON i sverige och ljusvredet i läge för ljus. Har man kurvljus så skall vredet vara i A för att den fuktionen skall vara aktiv. Kan vara som E60 säger, olika programerat på nycklarna. Har du fått programmet uppdaterat nyligen så kan du ha fått funktionen tillagd, den kom i sommras har jag för mig. Att knoppen går att dra ut och in är en säkerhetsdetalj, har ingen påverkan på vad lyset skall göra. |
|
|
tack för svaren... jag har använt samma nyckel och ej uppdaterat. jag ska kolla menyn och se hur jag kan återgå till automatiken idag....trodde det var något annat då jag själv brukar använda dimljus+parkerings ljus sedan så vred jag och stängde alltid av ljusen själv....efter ett tag så fungerade inte halvljus automatiken längre. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.