|
|
|
|---|---|
| har varit och köpt en 320 -85 som är bytt till en 323 motor. fick den billigt för att den startar ju givetvis inte. har kolla in lite närmare på det idag. upptäckte då att när man just vred om nyckeln så gnistar den till en gång bara. gör likadant varje gång man vrider på nyckeln fast olika stift då. det är inget fel på fördelare eller tänspole kan jag meddela. ska ta en närmare titt på det där imorgon efter jobbet. men tänkte om nån här har haft samma fel så hade det ju vart bra? | |
|
Kolla givaren som sitter vid svänghjulet eller givartappen på svänghjulet den var knäckt på min 325ix. Databox??? |
|
| okej.. ska kolla det idag men jag tror inte att den är trasig. tror nog att det är boxen som är pajj. men kan det inte ha att göra med att 323 har mekanisktinsprut? och 320in elektroniskt? det sitter ju en 323 motor med elsystemet från en 320. kanske det är det som slår ut boxen? | |
| Det finns 2 relä som går till täningen ett av dom kan var kassa så var det i mitt fall när jag inte fick gnista | |
| okej. nämen det är lugnt jag har redan fixat det.. | |
| vad var det för fel då? | |
| haha ja det var en kontakt till fördelaren som jag hade glömt. när jag köpte bilen så sa killen att han hade varit och trixa lite med elsystemet till motorn. då passade jag på att byta ut hela elsystemet till motorn. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.