AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.049

Erfarenheter av Hankook Ventus Sport däck!

Sida 2 av 2
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
Hamann sammarbetar oxå med Hankook.

// M.V.H. Daniel
Om Hamann monterar Hankook på sina fälgar, kan de väl inte vara allt för dåliga eller? Har lite svårt att tro att Hamann skulle montera skräp däck.
Chris87: Är du verkligen säker på att Audi originalmonterar Hankook?
Nu var det visserligen senast i höstas som jag var inne på Audi i Malmö men jag kan inte minnas att jag sett ett par Hankook däck på någon av deras nya show-room bilar (inte heller på nya BMW, Volvo eller Saab).

Brukar faktiskt kolla runt lite mest på skoj på vad för däck som sitter på när jag är inne i en bilhall och det känns som att i de flesta fall sitter det något av de sk premium mäkena på nybilar.
tr
1.968
tryggve
BMW/Alpina 335is -89
Alpina B3 3.4S Touring -05
Alpina B6 3.5 -89
323i -79
325i -88
1M Coupé -11
320dT -10
Att vissa "tuners" monterar Koreanska mellanpris däck har nog mer att göra med produktplacering och sponsorsavtal än prestanda...

/Johan Tryggvesson

-Die Entwicklung stoppte bei 30-
BMWSC #338
Kristoffer_L: Här är en länk till sidan som jag läste det på: Länk

Man kan som sagt spekulera runt det. Jag vet bara vad jag har läst.
Chris87: Helt rätt, dock så verkar det endast gälla Audisar på den kinesiska marknaden så det kan ha sin förklaring till varför däcken lyser med sin frånvaro på nya Audi i Europa, än så länge kanske man skall tillägga.

Dock tror jag att det skulle bli ramaskri i ff.a Tyskland om nybilskunderna upptäckte att det satt koreanska Hankookdäck på RS6:an.
Ungefär som om det ingick ett par sandaler från ICA Maxi när man just köpt sig en ny Armanikostym på fina gatan :-)

Annars håller jag med tryggve, att tuningföretag som Hamann väljer att originalmontera koreanska budgetdäck har med största sannolikhet att göra med reklam/sponsoravtal än med prestanda (dvs Hankook betalar Hamann bättre än vad Michelin kan göra).
Jag tror också det skulle bli uppståndelse om om tyska prestanda bilar som M5,M6,M3, RS6 osv. skulle komma med Hankook däck monterade. Jag gillar din liknelse mellan Ica Maxi sandalerna och Armani kostymen :-)

Dock tror jag inte Hankook däcken är så väldigt dåliga när det gäller vanlig vardagskörning. Har man en andra bil som bara används vid sidan av, är man kanske inte direkt sådär jätte sugen på att spendera en massa pengar på däck. Det är ju trotsallt där den största skillnaden mellan de flesta däcken ligger, priset är ju en stor fråga när man köper däck.
Be
34
Beemer84
328IM -00
325i -88
Hejsan! Jag har en upsättning splitternya 19"are med Hankook Ventus sport k104, (235/35*19) satt visserligen på när jag köpte hjulen..Komforten är överförväntan

Det enda jag kan klanka ner på är detta vägljud.. Låter visserligen bara från bakvagnen av nån konstig anledning.. Vrålar inte,, men är inte tysta

Sen så tycker jag haglund2306 snackar skit om att "pruta ner på däcken med hankook",, Mina sulor kostar ju för f*n mer än Några Kumho, nokian, falken däck mfl..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.