|
|
|
|---|---|
|
Tjenis ! Det är så att jag inte kan öppna min förardörr inifrån , efter att jag rivit dörrsidan så vet jag att det är stålwiren som har gått av inne i låset :( Nu till frågan hur i hela friden får jag ut låset ? tar jag ut det via handtaget på utsidan eller hur fan gör jag ? | |
| Bilen är en 530ia Touring -93 :) | |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Länk Länk Men vad är det för wire du menar? MVH Patrik Ögonstenarna:Länk |
| M635 Forever: Borde vara nr 12 i första länken | |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Dawwe, ok ! c_jonsson, inget jag rekommenderar dig att göra själv såvida du inte är flink i fingrarna! Att få den sakerna är inte det svåra...däremot hemskt pilligt att få dit det igen med fjädrarna och de övriga små pinalerna som ska ligga i "spår"och i rätt ordning. Trångt,mörkt och hemskt tålamodsprövande! Lycka till! |
|
Ja det är nr 12 i första länken , flink i fingarna kan jag inte påstå att jag är haha , hatar när det är trångt i kombination med dåligt ljus ! Vad är det snabbaste enklaste sättet att lösa det här ? gör gärna saker själv om det inte är för jävligt, självklart så ska jag ju besikta nästa vecka :( |
|
| Är det handtaget du vill ta bort eller låskistan? | |
|
Det är väl låskistan som jag vill ha ut , wiren har gått av i låskistan så lättaste sättet att få ut den Som sagt enklast och snabbast möjligt eftersom jag inte har sån stor lust att boka om besiktningen |
|
|
Sitter m tre torx, 2 synliga o 1 dold bakom listen. ev kan du behöva lossa en del delar runt i kring för att få frigång att kunna ta ut låskistan.bla skenan rutan löper i inne i dörren. sitter m torx, lossa filtlisten och ungf 4-5 cm upp från underkanst sett så sitter det en torx, släpp den. sedan går det att dra den nedåt. o ta löst den. Lite trångt m staget från handtagskassetten, men det går m lite tålamod d oxå.. Går nog bra, gjorde det själv på en halvtimme.. Stressad ;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.