AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.046

Vilken prisnivå ligger en Z3 2.8 -98?

bg
70
bgl
Z3 2.8 -99
Volvo 940 Turbo -98.
Hej!
Jag har tänkt köpa en Z3 2.8. Under en längre tid har jag tittat på tex. blocket m.m. vad en sådan kostar. Det som förvånar mig är att MÅNGA av dessa bilar verkar inte bli sålda utan återkommer till försäljning flera gånger!
Ligger prisnivån alldeles för högt? När jag tex. tittar på bilpriser.se så ligger priserna en bra bit under vad som begärs på tex. blocket m.m.
Vad är rimligt pris för en Z3 2.8 -98 (ca;11000mil) rikligt utrustad?

MVH

BGL

Har lite dålig koll på priserna just nu, förmodligen ligger de lägre än jag som redan har en vill att de skall göra. Det jag vill påpeka är att det är en säsongsbil och just nu är det inte cabbesäsong. Det går alltid trögt att sälja dylika bilar på hösten och vintern. Förmodligen lite därför som samma bilar återkommer.

Det blir säkert rusning till våren igen och priserna kommer att öka. Så hursomhelst är det definitivt rätt tid att köpa en Z3 just nu.

/Fredrik

Min Z3.
Länk
co
85
cosmossvart
Z3 2.8 Roadster -98 (såld)
Hej bgl. De riktpriser som du ser på bilpriser.se är helt uppåt väggarna för lite mer ovanliga modeller som t.ex. z3.

En enkel sökning på blocket på 2.8 -98 ger f.n. en relativt samlad prisbild mellan 125.000-159.500. Sedan beror ju priset precis som vanligt på skick, utrustning, historik etc. Som Fredrik skriver är det ju off-season nu och prutläget därmed klart bättre än frammåt sommaren.

Bästa tipset är nog att åka runt och provköra och känna på säljarna. Lycka till!

Z3:an Länk
Bu
241
Bucket
535iA - 87
Sålde min Z3 Coupé -99, 12.500 mil, svensksåld i somras för 127.000kr. Så jag tror nog att en 98 cab ligger under 125.000kr i slutpris..

/Henrik
jo
57
johan85andersson
BMW Z3 2.8 -98
Skoda Octavia kombi -08
Volvo 360 GL -88
Man får räkna med att dom ligger från 125,000:- o uppåt. Vill du ha en med lite jobb så betala gärna 10000 mer än 10,000 mindre. Sen gå mycket på inredningen. Är den kass har bilen förmodligen gått mer än vad mätaren ger. Och utsidan är lättare att lämna in o göra något åt än insidan.

Johnny
A.
50
A.I.C
Z3 Coupe
Lånar tråden lite

Hur är jämförelsen mellan cab och coupe? Lika?

Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
coupén är nog lite dyrare i allmänhet om den har gått lika långt, men i allmänhet har coupéerna gått längre så jämför man årsmodeller är det ungefär jämnt skägg vad gäller priser.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.