AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.802

E34 läcker bensin

Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
325 E46 - Alpenweiss (03 optik).
318 E90 - Alpenweiss
Finns det något "standard ställe" där man skall börja leta eller är det pragmatiskt letande?

Mvh, Thomas E

"I used to jog but the iscubes kept falling out of my glas."

Deliq
Avluftningsrören som går från ovansidan på tanken och ner, ett framför och ett bakom (i färdriktningen) till expansionskärlet brevid påfyllningsröret. Dessa kan rosta sönder och börja läcka.

MVH Dennis
Ba
1.367
Baader
BMWlös sen -08

det e nog samma på min, tankar man fullt så droppar den ner när man kör å bensinen skvalpar runt

tur man inte har råd att tanka fullt så ofta:)
e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Kolla vid bränslefiltret...

Min bil
Länk
Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
325 E46 - Alpenweiss (03 optik).
318 E90 - Alpenweiss
Tackar. Jag börjar vid avluftningen.

Mina problem uppträder precis som för baader - dvs full tank.

En följdfråga. Innan jag river ned hela inredningen höger bak så undrar jag om det är någon ide? Kommer man åt avluftnigen därifrån eller är det till att hissa upp den och i princip "riva" ned hela tanken?

Mvh, Thomas E

"I used to jog but the iscubes kept falling out of my glas."

Deliq
Kontrollera rören kan du göra utan demontage, lite trångt i bakkant bara...

Om du måste byta rören är det ganska lätt att lossa tanken och sänka ner den. Då kommer du åt enkelt.

MVH Dennis
Visa användare
174
PhobiE
3,5Csi -70 renov.
325i -92 turbo.
520i -95 bruks.
Min har också börjat uppföra sig likadant.

Jag TROR INTE du kommer åt genom inredningen? Jag tänkte börja med att ta ner innerskärmen Höger bak och se.

Hade den uppe på lyft idag direkt när jag märkte läckaget, och det kommer från högersida ovanpå tanken.

___
Jag trivs bäst på sladd.
Deliq
Just det, expansionskärlet sitter bakom innerskärmen vä bak.
Innan tanken sänks ner måste kablarna till flottörgivaren lossas, görs via en liten rund lucka ( skruvat lock ) i bagageutrymmet

MVH Dennis
Deliq
höger bak, sorry * saknar editfunktion ibland *

MVH Dennis
sl
137
slhap
530Da Touring -02
trådarkeologi!

Jag fixade min läckande tank igår och tänkte dela med mig av ett par detaljer som underlättar för den som har samma jobb framför sig. Jag plockade bort de båda ventilationsrören och ersatte med slang, dimensionen du bör använda är 6mm. slangen på framsidan av tanken behöver ca 110cm. (jag hade köpt en meter å fick fulskarva lite..) slangen på baksidanbehöver vara lite längre ändå, 150cm borde räcka hela vägen. båda kopplingarna på tanken är vanliga plastnipplar, kopplingarna på expansionskärlet likaså.

tanken: Länk
rör 2 och 3 är det som brukar läcka.

expansionskärlet: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.