|
|
|
|---|---|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Finns det något "standard ställe" där man skall börja leta eller är det pragmatiskt letande? Mvh, Thomas E "I used to jog but the iscubes kept falling out of my glas." |
Deliq |
Avluftningsrören som går från ovansidan på tanken och ner, ett framför och ett bakom (i färdriktningen) till expansionskärlet brevid påfyllningsröret. Dessa kan rosta sönder och börja läcka. MVH Dennis |
|
det e nog samma på min, tankar man fullt så droppar den ner när man kör å bensinen skvalpar runt tur man inte har råd att tanka fullt så ofta:) |
|
|
Kolla vid bränslefiltret... Min bil Länk |
|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Tackar. Jag börjar vid avluftningen. Mina problem uppträder precis som för baader - dvs full tank. En följdfråga. Innan jag river ned hela inredningen höger bak så undrar jag om det är någon ide? Kommer man åt avluftnigen därifrån eller är det till att hissa upp den och i princip "riva" ned hela tanken? Mvh, Thomas E "I used to jog but the iscubes kept falling out of my glas." |
Deliq |
Kontrollera rören kan du göra utan demontage, lite trångt i bakkant bara... Om du måste byta rören är det ganska lätt att lossa tanken och sänka ner den. Då kommer du åt enkelt. MVH Dennis |
|
Min har också börjat uppföra sig likadant. Jag TROR INTE du kommer åt genom inredningen? Jag tänkte börja med att ta ner innerskärmen Höger bak och se. Hade den uppe på lyft idag direkt när jag märkte läckaget, och det kommer från högersida ovanpå tanken. ___ Jag trivs bäst på sladd. |
|
Deliq |
Just det, expansionskärlet sitter bakom innerskärmen vä bak. Innan tanken sänks ner måste kablarna till flottörgivaren lossas, görs via en liten rund lucka ( skruvat lock ) i bagageutrymmet MVH Dennis |
Deliq |
höger bak, sorry * saknar editfunktion ibland * MVH Dennis |
|
trådarkeologi! Jag fixade min läckande tank igår och tänkte dela med mig av ett par detaljer som underlättar för den som har samma jobb framför sig. Jag plockade bort de båda ventilationsrören och ersatte med slang, dimensionen du bör använda är 6mm. slangen på framsidan av tanken behöver ca 110cm. (jag hade köpt en meter å fick fulskarva lite..) slangen på baksidanbehöver vara lite längre ändå, 150cm borde räcka hela vägen. båda kopplingarna på tanken är vanliga plastnipplar, kopplingarna på expansionskärlet likaså. tanken: Länk rör 2 och 3 är det som brukar läcka. expansionskärlet: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.