|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Hehe, Ja, jag vågar inte köra svenskt längre... Sugen på en 7 serie nu känner jag med massa knappar.. Vi får se vem som svarar först! Köpklar som ett ägg här:-) Mvh Hosse |
|
| till saluLänk | |
|
Oj oj oj, fin som stryk men norska avgifter på den sätter käppar i hjulen... Mvh Hosse |
|
Transocean |
En liknande guld-metallic var länge till salu hos en av vimpelhandlarna på ensjøn i oslo. All lull-lull usa import priset var 495000 för en 1998 ett par år sedan!! Juha |
|
Ha ha Hosse! Ja, jag vet hur det är! Köpte en -87 SAAB 900 turbo för 3.500:- SEK (praktex) Tänkte att det var en ok bil för Christoffer min son i sandvika, 18 år,- ringde "Tollvesenet", den kom på 25.000!!!!!!!!!!!- tala om att ta glädjan från "vanligt" folk!!!- var inne på tanken att registr. den på mig i Sthlm och att han "lånade" den av mig, men det blir för mycket strul!!!!!!!!!! Annars!- blir du sugen på en -97 740 så går min ut på marknaden; 70.000:- SEK. 18000 mil face lift. riktig klipp. Avgörande är tagit!- nu blir det en 760i -04! Tills dess får jag fråga frun om jag kan låna hennes 9-5 Aero när jag skall på systemet!. Ja, det är en konstig uppfatning dom har av oss Nordmenn, dom tror alla har en oljepump i trädgården! och att Jens stoltenberg står varje måndag i rondellen på Solli Plass och delar ut överskottet från oljefondet!!! (det värsta är att många tror det seriöst!) God fortsättning Joel |
|
|
Joelmartin; Haha, ja det är fasen sant.. Jag har nu i det sista gett staten 400.000 i avgifter i X5a, bara för att få skyltar på den. Sedan gav jag 78.000 till staten för att vara så snäll att få köpa ett överprisat hus så nuunnar jag inte dom ens avgifterna på en 740 bensin... Tänk att dom inte ens kan ge barna mina mat i dagis eller skolan!!! Mvh Hosse |
|
| Hela Norge verkar ju vara som en enda rolig (tråkig för vissa?) norgehistoria :) | |
|
45.000:- för en 728 -96 manuell låda tycker jag är ett ganska lagom pris, jag körde den direkt till BMW där dom fick göra oljeservice á 1.750:-, trafikförsäkringen går på 2.100:-/år och skatten cirka 2.500:-/år. Så långt är jag helnöjd, man åker som en kung i svarta lädersäten och soppaförbrukningen stannar på 1,05 i blandad körning i Stockholmsområdet, det är väl OK ?. |
|
|
Gert-Evald; Låter ju kanon! Tyvärr, så är det en 120 - 200.000 bil i Norge och då är det fullförsäkring som gäller. Soppankostar ju det samma, men annars är det inte en billig andra bil.. Mvh Hosse |
|
|
Jag nöjde mig med BMW:s original trafikförsäkring. |
|
Transocean |
Gert-Evald, Hosse menar att han måste teckna fullkasko på bilen ifall han tar ett billån för att finansiera köpet! Så funkar det i Norge, blir svindyrt! Med andra ord, Cash is King! Då kan du köra med trafikförsäkring om du så önskar. Hosse, blev det ett köp? Är riktigt sugen på den 730:n! Var på Bilias hangarsalg i går på Fornebu, bruktbilpriserna verkar gått ner en del, men ingenting som lockade. T ex ville dom ha 129 000 för en Saab 95 2.3 t med 170 hk motorn och så var den den låst och inte tillgänglig för provkörning, man skulle bestämma sig där och då utan att provköra för att få det rabatterade priset. Inga fynd bland beemers, möjligtvis en 520iT från 2003 för 249 000 kr. Det är många som har köpt sig en dieselbil nu, jag tror att priserna på begagnat kommer att pressas rejält, speciellt när det gäller bilar med lite större motorer. Jag tror att de där sjuorna du länkat till går å få för under 100 000 om ett par månader, då ingen märkeshandlare tar dom i inbyte och vimpelhandlarna bjuder max 40 000! För min del återstår bara ett problem nämligen hur bli kvitt med min 530i v8!!! Kan kanske säljes som en "ungdomsbil i Norges tuningmekka Jessheim"!!!! Juha |
| som andra bil,så blir det 5-serien.men 7-serien är absolut ingen dårlig långfärdlok,åker väldigt ståndsmässigt.men nackdelen men den.är att den är mer svårsåld.5-serien kombi,är hur enkelt som helst o sälja.ett plus för dragkrok... | |
|
Haha, det kryllar av svensktalande norrmän här ju:-) Ja, blir det 5 serien så blir det en med massa knappar. Sneglar på "fullutrustade" 520. Dvs MED navi, tv, elstolar osv, men har blivit rekomenderad att köra på större motororer. Dom ex som dyker upp av 523 med bra utrustning går som smör i solsken i Norge för tiden. En kille hadde fått 50 (!!!) mail på en bil och sålde den 20.000 över begärt pris. Snikmodellerna verkar bli stående och samla damm.. Jaja, nu är det så att vi ska ha bilen ett tag och ja, vi ska fullfinansiera den. Iallafall 100.000 i lån, resten cash. Därför tror jag att en 728 Navi, TV automat osv är kanon. Som tur är äger grannen en BMW verkstad, så det underlättar köp och drift av ett sånt flak:-) Fortfarande inget svar från dom 2 bilarna.. Kan vara fakeannonser oxå.. Mvh Hosse |
|
|
Nu har jag bara lust å lägga mig ner å dö! Killen med 728 fick jag tag i nu. Han hade sålt den för 102.500 NOK!!! Begärde 119.000 och jag hade glatt betalat det... Argh!!! Första bästa som såg den fick den tydligen... Inga andra av intresse till salu i Norge just nu! Otroligt... Mvh Hosse |
|
| Ok Hosse, så kann det vjoel | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.