|
|
|
|---|---|
| Är det någon mer än jag som har bekymmer med att det kommer in småsten mellan bromsskivan och skyddsplåten. Tänkte först att det var mina skyddsplåtar som var skeva och hade för stor mellanrum. Men icke. Någon som märkt samma sak? | |
|
Jag råkade ut för samma sak förra veckan. Blev riktigt orolig, för att det lät ju inte så bra direkt. Men stenen försvann dagen efter. //Robban |
|
|
Händer mig titt som tätt efter att jag monterat mina nya 17"-fälgar. Mycket störande. Det man kan göra är väl att ta det lugnt om man märker att det ligger mycket grus på vägen, och om det väl fastnar småsten och det börjar gnissla så blir det till att lägga i backen och race:a bakåt en bit. Då brukar surgruset flyga ur. Har hört nåt om att vissa fått sina bromsar ombyggda (på E39:or), men om det är mer än ett rykte vet jag inte. /Micke |
|
| Jag har hört, men kan inte svära på, att det finns en special bromssköld. den ska skydda bromsskivan mot ovanstående problem mm. Den sitter som den vanliga men denna har en "fläns" som skyddar runt om skivan. Skian syns bara frammifrån altså | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.