AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
6.243

3-serien versus nya c-klassen

Sida 2 av 2
Hmm, som vanligt så hittar jag inga större likheter med E90. Det enda som påminner lite grann är placeringen av "linsen" på framlyktorna ... Däremot finns ett mycket tydligt släktskap till S-klassen. Hur många tycker att S-klass är en kopia av E90?
Gemini__
alex22: Näe, alla har vi olika smak. Kan hända att jag tog i en aning, men tycker iaf BMW:s design inte är riktigt lyckad alla ggr. =)

Mvh:
Thomas
Visa användare
1.626
Hangaround
Audi V8 quattro -90
Enig med dali här, lik E90? Läser man här är allt från Volvo 740 till A5 och nya c-klasse BMW rip-offs ;)

Mercan ser väldigt harmonisk och elegant ut, vilket jag tror är helrätt på just en Mercedes. Gillar inriktningen på komfort, äntligen vågar någon vara annat är sportigt premium för aktiva människor. Som det är nu verkar alla bilköpare finnas i den kategorin, när allt från Volvo och Mazda ska återfinnas i BMW-segmentet. Tror det finns många köpare som vill ha en bekväm bil med spänstiga egenskaper, något som nya C enligt första provkörningarna ska besitta. Givetvis går det ju att beställa den stötigare för den som vill, så jag tror Mercedes matchar köparna bra.

Bilen ser helrätt ut, ligger prismässigt rätt. När den kommer som kombi tror jag att den kan bli helrätt, en c-klass kombi med nån av Mercedes fina CDI-motorer tror jag blir en bra helhet.

Sex på alla fyra, roligast så!
Visa användare
1.556
mixim
325 Coupé -94
Snygg som satan utifrån, speciellt med avantgarde, skönt att man slipper den inredningen i 3-Serien dock!
rätta mig om jag har fel, men är det inte så att den vita c-klassen på bilderna har stylingpaketet från amg, alltså inte bara avantgardepaketet? menar alltså denna -> Länk
Håller med Hangaround i det han säger att det är bra att någon vågar bryta mönstret med "sportiga premiumbilar". Visar iofs hur bra BMW lyckats då alla vill efterlikna de men det börjar bli lite tröttsamt.

Vad man upplever som snygg design är ju individuellt men jag är rädd för att fler gillar Mercas design framför BMW! Upplevde grillen som något hög på bilderna, något jag inte alls tyckte när jag såg den live. Som sagt, mycket lyckad med lite reservation för inredningen. Synd att de ligger så högt i pris...
Be
61
Besökaren
525iA E34
Collinen verkar gilla den iaf:
Länk
st
3.454
steaman
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
Rolex,du har rätt det är en AMG-stylad bil på bilden! Den är snyggare än Avangarde, säger jag som föredetta C32 AMG-ägare! :-)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.